Фото без опису

Реєструйтеся у власному електронному кабінеті платника податків

1. Які переваги використання Електронного кабінету?

 Цей сервіс працює безкоштовно, скористатись Електронним кабінетом можливо цілодобово як з персональних комп’ютерів так і з смарт-пристроїв.

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної податкової служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

За допомогою цього сервісу можливо сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, створити та надіслати заяви і запити щодо отримання певної інформації від ДПС (листування), тощо.

Платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, тобто, отримати відомості про суми отриманих доходів, нарахованих та утриманих податків, перевірити стан поданої звітності та стан розрахунків з бюджетом.

Таким чином, Електронний кабінет дає можливість платнику утриматись від особистого відвідування ЦОП і у зручний час вирішити свої питання. 

 2. Де можна ознайомитись із порядком роботи Електронного кабінету?

 Для ознайомлення користувачів з роботою Електронного кабінету у самому кабінеті функціонує розділ «Допомога», який детально ознайомить користувача із роботою його сервісів.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua.

Також податкова служба запровадила серію відеоуроків на офіційному сайті, у яких роз’яснює, як користуватись Електронним кабінетом.

 3. Що необхідно платнику для того, щоб працювати у Електронному кабінеті?

 Необхідно мати доступ до мережі інтернет та електронний цифровий підпис будь-якого  Акредитованого центру сертифікації ключів.

Зазначу, що отримати безкоштовно сертифікати електронних ключів можна у центрах обслуговування платників Житомирської та Бердичівської ДПІ, у пунктах Акредитованого центру сертифікації ключів ДПС.

 4. Чи є обмеження в роботі електронних сервісів ДПС під час воєнного стану?

Електронні сервіси під час воєнного стану працюють з певними обмеженнями, що зумовлено необхідністю захисту прав платників.

Зокрема, на період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів, режим онлайн Е-кабінету дещо скоротився, тепер робота сервісу триває з 8:00 до 18:00 години в робочі дні.

При цьому слід зазначити, що у випадку закінчення терміну дії електронного ключа, в умовах воєнного стану Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг ІДД ДПС здійснюється автоматичне  формування нових сертифікатів відкритих ключів всім користувачам за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів, терміном дії на один рік.  При цьому особистий ключ користувача не змінюється.

 5. Чи можна завдяки електронним сервісам дізнаватися про зміни в законодавстві?

 Слідкувати за змінами в законодавстві, отримувати роз’яснення, консультації та іншу інформацію платник податків має змогу в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, де можна знайти «Запитання-відповіді» по роз’ясненню податкового законодавства, «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Податковий календар».

6. Який алгоритм дій фізичної особи, яка має кваліфікований електронний підпис, для направлення запиту про отримання відомостей з ДРФО – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді через меню «ЕК для громадян» Електронного кабінету?

 Покрокова інструкція:

1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

При цьому доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису.

2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Запит про суми виплачених доходів» та натиснути кнопку «Створити».

3. У запропонованій формі Запиту персональні дані підтягуються автоматично, але їх потрібно перевірити, та у разі наявності в таких даних помилок - виправити їх.

4. Вказати реквізити паспортного документа та зазначити період за який необхідна інформація.

5. Після того, як всі дані внесено зберігаємо Запит.

6. Виділити створений Запит, натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП.

7. Ще раз виділити Запит та натиснути кнопку «Відправити».

 Слід зазначити, що переглянути відправлений Запит можливо у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» та відповідь на нього за формою F1401803 «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків відповідь на запит у електронному вигляді» - у вкладці «Вхідні» меню Вхідні/вихідні документи».

Середня тривалість обробки Запиту складає близько 30 хвилин.

 7. Як заповнюються реквізити «код ДПІ», «тип», «тематика», «короткий зміст» при формуванні запиту на отримання індивідуальної податкової консультації в меню «Листування з ДПС» Електронного кабінету?

 При формуванні звернення на отримання індивідуальної податкової консультації (далі - звернення) в меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету, здійснюється вибір та заповнення наступних реквізитів:

1. код ДПІ - із списку обирається орган ДПС (область та ГУ ДПС області) до якого надсилається звернення;

2. тип - із списку обирається значення «консультація»;

3. тематика - зазначається тематика, яка відповідає змісту звернення платника;

4. короткий зміст - зазначається «Про надання індивідуальної податкової консультації»;

5.  завантажується скановане звернення у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 5 Мб.

У вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» платник має можливість підписати та направити звернення, використовуючи відповідні кнопки «Підписати» та «Відправити».