Проект рішення Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2023 рік з додатками

Дата: 16.06.2022 11:47
Кількість переглядів: 1211

Фото без опису 

ПОТІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

Радомишльського району

Житомирської області

 

  РІШЕННЯ

 до чергової  22  сесії  8 скликання

від    14.07.2021р.    №  487 

Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку
на
2023 рік

 

Керуючися абзацами другим і третім пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України та пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Потіївська сільська рада

ВИРІШИЛА:

1. Установити на території Потіївської сільської об′єднаної територіальної громади:

1) ставки земельного податку згідно з додатком 1.1;

2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.1

2. Оприлюднити рішення на сайті Потіївської сільської територіальної громади або в інший можливий спосіб.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища та благоустрою.

4. Рішення 9 сесії 8 скликання Потіївської сільської ради від 14.07.2021 року № 487 визнати таким, що втратило чинність.

5. Рішення набирає чинності з 01.01.2023 року.

 

 

 

Сільський голова                                                          Марина ПЛЕЧКО                                               


 

 


 

 

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту регуляторного акта –

проєкту рішення Потіївської сільської ради

Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку
на 2023 рік

Відповідно до статті 9 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” повідомляємо, що на офіційному сайті Потіївської сільської ради  https://potiivska-gromada.gov.ua/ в розділі “Регуляторна діяльність” буде оприлюднено проєкт регуляторного акту з метою отримання пропозицій та зауважень, а саме:

  • проєкт рішення Потіївської сільської  ради Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2023 рік;
  • аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Потіївської сільської ради Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2023 рік.

Представлений регуляторний акт розроблений з метою затвердження оптимальної ставки земельного податкуна 2023 рік та наповнення бюджету Потіївської сільської територіальної громади для виконання програми соціального, економічного і культурного розвитку територіальної громади, сприяння регуляторному середовищу на підставі Податкового кодексу України із внесеними змінами та Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

Зауваження та пропозиції приймаються розробником регуляторного акту – Фінансовимвідділом Потіївської сільської ради протягом 1 місяця з дня оприлюднення проєкту регуляторного акту.

Пропозиції (зауваження) просимо надавати в письмовій формі із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає, обґрунтування поданих пропозицій (зауважень) за адресою: вул. Центральна, 31, с. Потіївка, Житомирський район, Житомирська область, 12225, e-mail: finpot_sovet@ukr.netтел. 096-170-05-30.

 

 

Начальник фінансового відділу                            Лариса ХАРЧЕНКО

 

Додаток №3

до рішення  ___ сесії VIII скликання

Потіївської сільської ради

від 24.06.2022 року №____

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок обчислення та сплатиземельного податку на території Потіївської сільськоїтериторіальної громади

 

 

Положення про порядок обчислення та сплати земельного податку на території Потіївської сільської ради (далі – Положення) визначає об’єкти оподаткування, платників податку, розміри ставок, податковий період та інші обов’язкові елементи для справляння плати за землю по Потіївській сільській раді, визначені статтею 7 Податкового кодексу України.

1. Загальні положення

1.1. Плата за землю встановлюється згідно з Податковим кодексом України.

1.2. Плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

1.3. Земельний податок – обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

 

2. Платники земельного податку

2.1. Платниками податку є:

2.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

2.1.2. землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування.

2.2. Особливості справляння податку суб'єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України.

 

3. Об'єкти оподаткування земельним податком

3.1.Об'єктами оподаткування є:

3.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

3.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності;

3.1.3. земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування.

 

4. База оподаткування земельним податком

4.1.Базою оподаткування є:

4.1.1.нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України;

4.1.2. площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

База оподаткування по земельних частках (паях) визначається згідно із даними земельних ділянок, на які фізичні особи мають право як власники земельних часток (паїв), з урахуванням підпунктів 4.1.1 та 4.1.2 цього пункту.

 

5. Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місця знаходження)

5.1. Встановити ставку земельного податку:

5.1.1. Встановити в адміністративних межах Потіївської сільської ради ставки земельного податку за земельні ділянки нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі не більше 3 відсотків від нормативної грошової оцінки, а для лісових земель- не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

5.1.1.1. Встановити ставку земельного податку на земельні ділянки земель житлової забудови, що використовуються без отримання прибутку (присадибна ділянка), у розмірі 0,1 відсотків від нормативної грошової оцінки.

5.1.2. Встановити ставки земельного податку на земельні ділянки сільськогосподарських угідь в межах населених пунктів Потіївської сільської ради у розмірі 1,0 відсоток від нормативної грошової оцінки.

 

6. Ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено:

6.1. Встановити ставку земельного податку на земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів Потіївської сільської ради, нормативну грошову оцінку яких не проведено, у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки 1 га ріллі по області, а для лісових земель – не більше 0,1 відсотка від  нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.

 

7. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

7.1. Від сплати податку звільняються:

7.1.1.особи з  інвалідністю першої і другої групи;

       7.1.2.фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;      

7.1.3. пенсіонери (за віком);

7.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

7.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

7.1.6. учасники АТО.

7.2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 7.1 цієї статті, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

7.2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

7.2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка):  - селище не більш як 0,15 га; село- не більше 0,25га;

7.2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

7.2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

7.2.5. для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

7.3. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

7.4. Якщо фізична особа, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, якому подано таку заяву.

8. Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб

8.1. Від сплати земельного податку звільняються:

8.1.1. органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, суду, підрозділи МНС, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні Сили України та Державна прикордонна служба України, заклади, установи та організації які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів;

8.1.2. санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських об’єднань осіб з інвалідністю, реабілітаційні установи громадських об’єднань осібз інвалідністю;

8.1.3. громадські об’єднання осіб з інвалідністю України, підприємства та організації, які засновані громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю та спілками громадських об’єднань осіб з інвалідністю і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість осіб з інвалідністю, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких осіб з інвалідністю становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці.

Зазначені підприємства та громадськіоб’єднання осіб з інвалідністю мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські об’єднання осіб з інвалідністю, їх підприємства та організації зобов'язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством;

8.1.4. дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форм власності і джерел фінансування , заклади культури , науки, освіти , охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту , які повністю утримаються за рахунок коштів державного або  місцевих бюджетів.

 

9. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком

9.1. Не сплачується податок за:

9.1.1. сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства;

9.1.2. землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння;

9.1.3. земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур;

9.1.4. землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

а) паралельні об'їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з'їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;

б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі;

9.1.5. земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень;

9.1.6. земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв;

9.1.7. земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі;

9.1.8. земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.

 

10. Особливості оподаткування платою за землю

10.1. Нові зміни до рішення щодо наданих пільг зі сплати земельного податку надаються відповідному контролюючому органу до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

10.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

10.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

 

11. Податковий період для плати за землю

11.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

11.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

 

12. Порядок обчислення плати за землю

12.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

12.2. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

12.3. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

12.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

12.5. Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

12.6. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

12.7. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У разі якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок, щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок.

12.8. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:

1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

2)пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;

3)пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

12.9. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

 

13. Строк сплати земельного податку

13.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

13.2. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

13.3. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.

13.4. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

13.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

13.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

13.7.У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населеного пункту), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

 13.8. У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені ст..287 п.287.9., фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Податковим Кодексом України за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

Додаток 2.1
до рішення про встановлення ставок

та пільг із сплати земельного податку

                                  ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Потіївської сільської ради

від     24.06.2022р. №  

ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, із сплати земельного податку1

Пільги встановлюються на 2023 рік та вводяться в дію  з 01 січня  2023 року.

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області

Код району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці
або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

18

250

18250 87801

с.Потіївка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087802

с.Моделів Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825086901

с.Нова Буда Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825086902

с. Буглаки Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825086903

с. Будилівка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825086904

с. Новосілка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087201

с. Облітки Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087202

с. Вівче Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087203

с. Дітинець Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087204

с. Морогівка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087205

с. Стара Гребля Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084201

с. Заньки Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084202

с. Гришківка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084203

с. Дорогунь Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084204

с. Дубовик Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084205

с. Прибуток Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084206

с. Теклянівка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082201

с. Гута-Потіївка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082202

с. Вихля Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082203

с. Заміри Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082204

с. Клен Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082205

с. Мирне Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082206

с. Нова Мар'янівка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082207

с. Стара Буда Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

 

Група платників, категорія/цільове призначення
земельних ділянок

Розмір пільги (відсотків суми податкового зобов’язання за рік)

Фізичні особи

 

- інваліди першої і другої групи

100

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей, віком до 18 років

100

- пенсіонери (за віком)

100

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»

100

- учасників ліквідації Чорнобильської аварії та потерпілих від аварії

100

- учасників АТО

100

Юридичні особи

 

- Звільнити від сплати земельного податку органи державної влади та органи місцевого самоврядування, установ та організацій, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, що знаходяться на підвідомчій території

100

1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 281 і 282 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.

Сільський голова:                                                                                               Марина Плечко

Додаток 1.1
до рішення про встановлення ставок
та пільг із сплати земельного податку

                             ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Потіївської сільської ради

від   24.06.2022 р. №  

СТАВКИ
земельного податку1

Ставки встановлюються на 2023 року та вводяться в дію з 01 січня 2023 року.

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області

Код району

Код
згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

18

250

18250 87801

с.Потіївка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087802

с.Моделів Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825086901

с.Нова Буда Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825086902

с. Буглаки Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825086903

с. Будилівка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825086904

с. Новосілка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087201

с. Облітки Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087202

с. Вівче Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087203

с. Дітинець Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087204

с. Морогівка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825087205

с. Стара Гребля Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084201

с. Заньки Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084202

с. Гришківка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084203

с. Дорогунь Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084204

с. Дубовик Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084205

с. Прибуток Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825084206

с. Теклянівка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082201

с. Гута-Потіївка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082202

с. Вихля Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082203

с. Заміри Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082204

с. Клен Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082205

с. Мирне Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082206

с. Нова Мар'янівка Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

18

250

1825082207

с. Стара Буда Житомирський район, Житомирська область Потіївська сільська територіальна громада

 

Вид цільового призначення земель2

Ставки податку3
(відсотків нормативної грошової оцінки)

за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)

за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

код2

найменування2

для юридичних осіб

для фізичних осіб

для юридичних осіб

для фізичних осіб

01

Землі сільськогосподарського призначення

01.01

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва4

1,0

1,0

5,0

5,0

01.02

Для ведення фермерського господарства4

1,0

1,0

5,0

5,0

01.03

Для ведення особистого селянського господарства4

1,0

1,0

5,0

5,0

01.04

Для ведення підсобного сільського господарства4

1,0

1,0

5,0

5,0

01.05

Для індивідуального садівництва4

1,0

1,0

5,0

5,0

01.06

Для колективного садівництва4

1,0

1,0

5,0

5,0

01.07

Для городництва4

1,0

1,0

5,0

5,0

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби4

1,0

1,0

5,0

5,0

01.09

Для дослідних і навчальних цілей

1,0

1,0

5,0

5,0

01.10

Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

1,0

1,0

5,0

5,0

01.11

Для надання послуг у сільському господарстві

1,0

1,0

5,0

5,0

01.12

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

1,0

1,0

5,0

5,0

01.13

Для іншого сільськогосподарського призначення

1,0

1,0

5,0

5,0

01.14

Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,0

0,0

0,0

0,0

02

Землі житлової забудови

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)4

0,1

0,1

5,0

5,0

02.02

Для колективного житлового будівництва4

0,1

0,1

5,0

5,0

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

0,1

0,1

5,0

5,0

02.04

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

0,1

0,1

5,0

5,0

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

0,1

0,3

5,0

5,0

02.06

Для колективного гаражного будівництва

0,1

0,1

5,0

5,0

02.07

Для іншої житлової забудови 

0,1

0,1

5,0

5,0

02.08

Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1

5,0

5,0

03

Землі громадської забудови

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування4

1,0

1,0

5,0

5,0

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти4

1,0

1,0

5,0

5,0

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги4

1,0

1,0

5,0

5,0

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій4

1,0

1,0

5,0

5,0

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування4

1,0

1,0

5,0

5,0

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів4

1,0

1,0

5,0

5,0

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

3,0

3,0

5,0

5,0

03.08

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

1,0

1,0

5,0

5,0

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

3,0

3,0

5,0

5,0

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

1,0

1,0

5,0

5,0

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

1,0

1,0

5,0

5,0

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

1,0

1,0

5,0

5,0

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування 

1,0

1,0

5,0

5,0

03.14

Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС4

1,0

1,0

5,0

5,0

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови 

1,0

1,0

5,0

5,0

03.16

Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

5,0

5,0

04

Землі природно-заповідного фонду

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

3,0

3,0

5,0

5,0

04.02

Для збереження та використання природних заповідників4

3,0

3,0

5,0

5,0

04.03

Для збереження та використання національних природних парків4

3,0

3,0

5,0

5,0

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів4

3,0

3,0

5,0

5,0

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

3,0

3,0

5,0

5,0

04.06

Для збереження та використання дендрологічних парків

3,0

3,0

5,0

5,0

04.07

Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва

3,0

3,0

5,0

5,0

04.08

Для збереження та використання заказників

3,0

3,0

5,0

5,0

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

3,0

3,0

5,0

5,0

04.10

Для збереження та використання пам’яток природи

3,0

3,0

5,0

5,0

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

3,0

3,0

5,0

5,0

05

Землі іншого природоохоронного призначення

06

Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися
для профілактики захворювань і лікування людей)

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів4

3,0

3,0

5,0

5,0

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

3,0

3,0

5,0

5,0

06.03

Для інших оздоровчих цілей

3,0

3,0

5,0

5,0

06.04

Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

07

Землі рекреаційного призначення

07.01

Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення4

1,5

1,5

5,0

5,0

07.02

Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту4

1,5

1,5

5,0

5,0

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

1,5

1,5

5,0

5,0

07.04

Для колективного дачного будівництва 

1,5

1,5

5,0

5,0

07.05

Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,5

1,5

5,0

5,0

08

Землі історико-культурного призначення

08.01

Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини 

3,0

3,0

5,0

5,0

08.02

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

3,0

3,0

5,0

5,0

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

3,0

3,0

5,0

5,0

08.04

Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

09

Землі лісогосподарського призначення

09.01

Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг 

0,1

0,1

0,1

0,1

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

0,1

0,1

0,1

0,1

09.03

Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1

0,1

0,1

10

Землі водного фонду

10.01

Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

1,5

1,5

5,0

5,0

10.02

Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

1,5

1,5

5,0

5,0

10.03

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

1,5

1,5

5,0

5,0

10.04

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

1,5

1,5

5,0

5,0

10.05

Для догляду за береговими смугами водних шляхів

1,5

1,5

5,0

5,0

10.06

Для сінокосіння

1,5

1,5

5,0

5,0

10.07

Для рибогосподарських потреб

3,0

3,0

5,0

5,0

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

3,0

3,0

5,0

5,0

10.09

Для проведення науково-дослідних робіт

3,0

3,0

5,0

5,0

10.10

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд

3,0

3,0

5,0

5,0

10.11

Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів

3,0

3,0

5,0

5,0

10.12

Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

11

Землі промисловості

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами 

3,0

3,0

5,0

5,0

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

3,0

3,0

5,0

5,0

11.03

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

3,0

3,0

5,0

5,0

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

3,0

3,0

5,0

5,0

11.05

Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

12

Землі транспорту

12.01

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

3,0

3,0

5,0

5,0

12.02

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту 

3,0

3,0

5,0

5,0

12.03

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту 

3,0

3,0

5,0

5,0

12.04

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства4

3,0

3,0

5,0

5,0

12.05

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту

3,0

3,0

5,0

5,0

12.06

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

3,0

3,0

5,0

5,0

12.07

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту

3,0

3,0

5,0

5,0

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

3,0

3,0

5,0

5,0

12.09

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

3,0

3,0

5,0

5,0

12.10

Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

13

Землі зв’язку

13.01

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

3,0

3,0

5,0

5,0

13.02

Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку

3,0

3,0

5,0

5,0

13.03

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку

3,0

3,0

5,0

5,0

13.04

Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

14

Землі енергетики

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій 

3,0

3,0

5,0

5,0

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

3,0

3,0

5,0

5,0

14.03

Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

15

Землі оборони

15.01

Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил4

3,0

3,0

5,0

5,0

15.02

Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії4

3,0

3,0

5,0

5,0

15.03

Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби4

3,0

3,0

5,0

5,0

15.04

Для розміщення та постійної діяльності СБУ4

3,0

3,0

5,0

5,0

15.05

Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби4

3,0

3,0

5,0

5,0

15.06

Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки4

3,0

3,0

5,0

5,0

15.07

Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань4

3,0

3,0

5,0

5,0

15.08

Для цілей підрозділів 15.01-15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

16

Землі запасу

3,0

3,0

5,0

5,0

17

Землі резервного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

18

Землі загального користування4

3,0

3,0

5,0

5,0

19

Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3,0

3,0

5,0

5,0

Додаткові _ставки:

  1. Відповідно статті 281.1 Податкового кодексу України, звільнити для сплати податків за земельні ділянки передбачене на одну земельну ділянку за кожним видом користування у межах грошових норм

- для ОЖБ – до 0,25га

- для ОСГ – до 2,00га

 2) Встановити розмір земельного податку для фізичних осіб за земельну частку (пай) для ведення  товарного с/г виробництва не переданих в оренду платнику єдиного податку 4 групи ( або займаються виробництвом самостійно) у розмірі 1% визначеною НГО земельної частки (пай) не застосовувати.

3) Встановити земельний податок для приватних осіб підприємств, які викупили земельні ділянки в розмірі 2% від НГО.

4)  Відповідно статті 274.2  Податкового кодексу України, встановити ставку податку у розмірі 12 % від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

 

1 У разі встановлення ставок податку, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом ставки затверджуються  окремими додатками.

2 Вид цільового призначення земель зазначається згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Держкомзему від 23 липня 2010 р. № 548.

3 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 274 і 277 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.

4 Земельні ділянки, що класифікуються за кодами цього підрозділу, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування земельним податком відповідно до норм статей 281-283 Податкового кодексу України.

 

 

 

Сільський голова                                                                           Марина ПЛЕЧКО

 

 

 

 

Аналіз

регуляторного впливу до проєкту регуляторного акта - рішення Потіївської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2023 рік»

 

I. Визначення проблеми

 

       Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами.

       Органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають ухвалювати рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік для відповідного місцевого податку чи збору.

       Виходячи з норм пункту 5 статті 2 та частини 1 статті 3Бюджетного кодексу України,бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією зі складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 01 січня кожного року й закінчується 31 грудня того ж року.

Пунктом 12.3. статті 12 Податкового кодексу України встановлено, що сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Копіяприйнятогорішення про встановленнямісцевихподатківчизборівабо про внесеннязмін до них надсилається в електронномувигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якомуперебувають на облікуплатникивідповіднихмісцевихподатків та зборів, але не пізніше25липня року, щопередує бюджетному періоду, в якомуплануєтьсязастосовуваннявстановлюванихмісцевихподатків та зборівабозмін до них.

       Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншомуразінормивідповіднихрішеньзастосовуються не раніше початку бюджетного періоду, щонастає за плановимперіодом.

       Пунктом 284.1 статті 284 ПКУ визначено, що органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

       Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПКУ плата за землю обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної й комунальної власності.

       Граничні розміри ставок земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної й комунальної власності, установлені статтями 274 та 288 ПКУ, не є фіксованими, а коливаються від 0 до 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

       Плата за землю є бюджетоутворюючим джерелом у складі власних доходів загального фонду міського бюджету.

       Загальні надходження від плати за землю по Потіївськійсільській радіза 2021 рік 4790957 грн. (земельний податок – 669123 грн ; орендна плата – 4121834грн).

       Прогнозний обсяг надходжень податку на 2022 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку – виникнення податкового боргу).

       Враховуючи, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів є регуляторними актами та потребують реалізації процедур, передбачених Законом, розроблено проєкт регуляторного акта – рішення Потіївської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2023 рік».

       У цьому випадку причини виникнення проблеми – це безпосередня вимога чинного законодавства України, згідно з якою органи місцевого самоврядування кожного року ухвалюють рішення про місцеві податки та збори на наступний рік.

       В разі не встановлення органом місцевого самоврядування місцевих податків, будуть застосовуватися мінімальні ставки податку, визначені в Податковому кодексі України, при цьому не будуть враховані інтереси громади по встановленню таких ставок.

       Ухвалення рішення сільської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2023 рік», що набуде чинності з наступного бюджетного періоду – з 01 січня 2023 року, необхідне для прозорого ефективного встановлення ставок плати за землю та пільг з її сплати. Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на майно в частині податку за землю, поповнити місцевий бюджет, що надасть змогу  спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури міста.

       Основні групи (підгрупи), на які впливає проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання – прийняттям цього проєкту регуляторного акта:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

 

1

2

3

Громадяни

Шляхом забезпечення умов для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади за рахунок надання пільг та здійснення прогнозованих надходжень до бюджету сільської територіальної громади від сплати земельного податку, що будуть спрямовані на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо

__

Держава.

Органи місцевого

самоврядування

1. Шляхом виконання вимог ПКУ в частині встановлення ставок плати за землю, що забезпечить податкові надходження до бюджету, які будуть спрямовані на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.

2. Шляхом надання права органам місцевого самоврядування встановлювати розміри ставок земельного податку, орендної плати та пільг з плати за землю.

3. Шляхом установлення пільг державним підприємствам, установам та організаціям

__

Суб’єкти господарювання,

у тому числісуб’єкти малого підприємництва

1. Шляхом прогнозування фіскального навантаження з плати за землю для суб’єктів господарювання-платників земельного податку, які мають земельні ділянки у власності або користуванні. Разом з тим, суб’єкти господарювання як члени територіальної громади розраховують на використання податкових надходжень до бюджету від плати за землю на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.

2. Шляхом надання суб’єктам господарювання пільг зі сплати за землю на  підставі ПКУ та ухвалення рішення за цим проєктом.

__

 

Ринкові механізми не можуть бути застосовані при адмініструванні податків. Доцільним є втручання держави шляхом делегування органам місцевого самоврядування повноважень з установлення ставок податку на майно в частині плати за землю та надання обґрунтованих додаткових пільг з його сплати певним категоріям землекористувачів, як це визначено ПКУ.    

        Отже, установлення ставок та пільг з плати за землю можливе лише шляхом ухвалення відповідного рішення сільської ради.

        Установлення податку на майно в частині плати за землю на території громади на 2023 рік необхідне у зв’язку з тим, що рішення Потіївської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2022 рік» регулює процеси плати за землю лише у 2022 році, а відповідно до вимог пункту 10.2 статті 10, підпунктів 12.3.2, 12.3.4, 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ не може бути застосовано у 2023 році.

Проєкт рішення Потіївської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2023 рік» розроблено відповідно до форми, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». Зокрема передбачено встановлення ставок плати за землю в розрізі кодів за видами цільового призначення земель, установленими Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548, зі змінами.

        Враховуючи соціально-економічну ситуацію в державі, розміри податкових платежів за користування землею для всіх категорій землекористувачів пропонується залишити на рівні 2022 року.

        Відповідно до пункту 284.1 статті 284 ПКУ органам місцевого самоврядування надано право встановлювати пільги зі сплати за землю. Враховуючи зазначене, пільги зі сплати за землю встановлюються Податковим кодексом України та рішенням на 2023 рік.

        Такі пільги надаються з метою зменшення дотацій з державного або місцевого бюджетів органам державної влади та місцевого самоврядування.

        За відсутності регулювання не буде забезпечено визначення ставок, порядку нарахування, сплати та переліку пільг з плати за землю. У разі не встановлення місцевих податків і зборів, передбачених пунктом 10.2 статті 10 ПКУ, рішеннями місцевого самоврядування, плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування плати за землю. При цьому, пільги з плати за землю залишаютьсявиключно такими, щовстановленіположеннями ПКУ. Тому, більшістьгромадян, бюджетних, комунальних та неприбутковихорганізаційвтратять право на пільги у 2023році, оскількиперелікпільг у статтях 281, 282 ПКУ є дуже вузьким і не враховує реальні потреби землекористувачів громади в отриманні пільг з плати за землю.

        Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством плата за землю є одним з джерел надходжень загального фонду бюджету сільської територіальної громади, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту. Також фінансуються соціально важливі місцеві цільові програми.

       Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету громади, дозволяє забезпечити безперебійну життєдіяльність територіальної громади в різних сферах, своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям громади суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування.

З метою безумовного виконання вимог Податкового кодексу України та недопущення суперечливих ситуацій, а також з метою вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів в межах Потіївської сільської територіальної громади, і пропонується прийняття рішення сільської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2023 рік».

 

II. Цілі державного регулювання

 

Проєкт рішення сільської ради спрямований на розв’язання завдання, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.

       Цілями державного регулювання є установлення ставок та пільг з плати за землю відповідно до вимог ПКУ, отримання до бюджету громади прогнозованих податкових надходжень, забезпечення виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. 

       Індикаторами досягнення цілей регулювання та зменшення масштабів проблеми є:

  • кількісні: надходження плати за землю до дохідної частини бюджету Потіївської сільської територіальної громади (2021 рік фактичні надходження – 4790957 грн., на 2022 рік планові показники – 6144562, 00 грн., на 2023 рік прогнозні надходження від запропонованих розмірів ставок податку на рівні 2022 року),  що надають можливість для забезпечення виконання соціально важливих програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.
  • часовий: дія регуляторного акта протягом року;
  • якісний: забезпечення виконання цільових програм: соціальних, економічних,

екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

    Дотримання правових аспектів буде виконано шляхом направлення:

  • копію прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та зборів у

електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них (підпункт 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 ПКУ).

    Цілями регуляторного акта є:

  • установлення ставок земельного податку та пільг зі сплати цього податку;
  • забезпечення соціально-економічного розвитку міста, подальшого регулювання

земельних відносин, використання земельного ресурсу в інтересах Потіївської сільської територіальної громади;

  • отримання фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань

розвитку громади, підвищення соціальних стандартів.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

По закінченню 2022 року рішення Потіївської сільської ради  «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2022 рік» втрачає чинність. Якщо сільська рада не ухвалює рішення про встановлення відповідних місцевих податків чи зборів, що є обов’язковим, то відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування плати за землю.

Пільгизісплати земельного податкузалишаютьсявиключно такими, щовстановленіположеннями ПКУ. Тому, більшістьгромадян, бюджетних, комунальних та неприбутковихорганізаційвтратять право на пільгу у 2023році, оскількиперелікпільг у статтях 281, 282 ПКУ дуже вузький і не враховує реальні потреби землекористувачів міста в отриманні пільг з плати за землю. У зв’язку з чим вбачається збільшення бюджетних витрат на дотації органам державної влади, бюджетним, комунальним підприємствам для компенсації розміру плати за землю до бюджету. Таким чином, альтернатива не є прийнятною.

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок земельного податку.

Альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до відмови від використання економічних ресурсів міста, що спрямовуються на фінансування його інфраструктури.

У разі не встановлення відповідних ставок, бюджет міста втратить надходження від плати за землю у зв’язку з відсутністю законодавчо встановленої мінімальної ставки. Негативний вплив буде завдано сільській територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до бюджету громади ставить під загрозу виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.

Альтернатива 3

Установлення для всіх категорій землекористувачів ставок на рівні 2022 року

Враховуючи соціально-економічну ситуацію в державі, установлення у 2023 році для всіх категорій землекористувачів розмірів плати за землю на рівні 2022 є доцільним.

Застосування альтернативи шляхом прийняття рішення сільської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2023 рік» є найбільш прийнятним. З введенням в дію запропонованого регуляторного акта будуть упорядковані відносини між землекористувачами та органами влади й місцевого самоврядування з питань плати за користування земельними ділянками.

Ухвалення запропонованого рішення забезпечить сталі надходження до бюджету громади та нестиме більш прийнятне податкове навантаження на суб’єктів господарювання.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органів місцевого самоврядування)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

За відсутності податкових пільг сільській територіальній громаді буде завдано значний негативний вплив, оскільки збільшення податкового навантаження на неплатоспроможних власників та користувачів земельних ділянок зумовлює соціальну напругу в громаді та ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до сільського бюджету.

Альтернатива 2

Відсутні

 

 

Втрати бюджету громади на виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.

Альтернатива 3

Удосконалення системи місцевого оподаткування; підвищення рівня використання економічних ресурсів громади; забезпечення надходжень до бюджету громади від плати за землю, що можуть бути спрямовані на виконання цільових програм

Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування плати за землю, розмір яких залишається на рівні попередніх років.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Втрата пільг з плати за земельні ділянки, зайняті житловим фондом, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими й дачними будинками фізичних осіб.

У результаті втрати бюджетними, комунальними підприємствами права на отримання пільг зі сплати за землю, оскільки такі пільги ПКУ не встановлені, можливе зростання тарифів на послуги, що надаються громадянам такими підприємствами. Внаслідок можливого підвищення споживчих цін прогнозується збільшення витрат громадян на придбання товарів та послуг

Альтернатива 2

Відсутні

Відсутні.

Втрати бюджету громадизумовлять неможливість забезпечення його фінансування на виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.

Альтернатива 3

Зменшення податкового навантаження на землекористувачів шляхом установлення пільгових ставок для земельних ділянок, зайнятих житловим фондом, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими й дачними будинками фізичних осіб, а також унаслідок установлення пільг комунальним підприємствам-надавачам послуг.

Розвиток інфраструктури, збільшення кількості робочих місць; спрямування фінансового ресурсу за рахунок забезпечення стабільних податкових надходжень плати за землю на вирішення соціальних проблем населення

Відсутні

 

       Оскільки, відповідно до податкового законодавства податок на земельні ділянки, сплачується до того місцевого бюджету, на території якого вони розташовані, до кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, включено також суб’єктів господарювання, що зареєстровані за межами Потіївської сільської територіальної громади, але мають у власності або користуванні земельні ділянки на його території.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні.

У результаті втрати бюджетними, комунальними підприємствами пільг зі сплати за землю, оскільки такі пільги ПКУ не встановлені, можливе зростання тарифів на послуги, що надаються суб’єктам господарювання цими підприємствами.

Альтернатива 2

Економія коштів на сплату податків.

Відсутні.

Втрати бюджету громадизумовлять неможливість забезпечення фінансування бюджету громади на виконання програм.

Альтернатива 3

Установлення ставок земельного податку за користування земельними ділянками громади з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель.

Для суб’єктів господарювання розмір плати за землю не збільшується, тому вони несуть витрати лише на ознайомлення з вимогами запропонованого регуляторного акта

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

       Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

      Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:

      4 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде);

       3 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми усунені);

       2 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);

       1 – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

2

За відсутності податкових пільг сільській територіальній громаді буде завдано значний негативний вплив, оскільки збільшення податкового навантаження на неплатоспроможних власників та користувачів земельних ділянок зумовлює соціальну напругу в громаді та ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до бюджету сільської територіальної громади.

У результаті втрати бюджетними, комунальними підприємствами на отримання пільг зі сплати за землю, оскільки такі пільги ПКУ не встановлені, можливе зростання тарифів на послуги, що надаються суб’єктам господарювання цими

підприємствами.

Альтернатива 2

1

Відсутні надходження до бюджету громади. Не виконуються програми: соціальні, економічні, екологічні, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг, відсутнє фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.

Альтернатива 3

4

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою при збалансуванні витрат суб’єктів господарювання, громадян і органу місцевого самоврядування. Забезпечується можливість сплачувати плату за землю за обґрунтованими ставками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель; виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо.

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Відсутні

За відсутності податкових пільг сільській територіальній громаді буде завдано значний негативний вплив, оскільки збільшення податкового навантаження на неплатоспроможних власників та користувачів земельних ділянок зумовлює соціальну напругу в громаді та ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до бюджету сільської територіальної громади

Цілі прийняття акта можуть бути досягнуті частково

Альтернатива 2

Відсутні

Втрати бюджету сільської територіальноїгромади

Не досягнуто мети

Альтернатива 3

Упорядкування відносин між сільською радою та суб’єктами господарювання й громадянами в частині встановлення ставок земельного податку за користування земельними ділянками громади з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель. Прогнозовані надходження до  бюджету сільської територіальної громадиможуть бути використані на фінансування заходів, передбачених бюджетом сільської територіальної громади

Розмір плати за землю для всіх категорій землекористувачів не збільшується. Тому, суб’єкти господарювання несуть витрати лише на ознайомлення з вимогами запропонованого регуляторного акта

Сприяє досягненню цілей регулювання, повністю вирішує проблему.

У рейтингу результативності альтернатива на першому місці

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Причиною відмови є втрата пільгбільшістюгромадян, бюджетних, комунальних та неприбутковихорганізацій. За відсутності податкових пільг сільській територіальній громаді буде завдано значний негативний вплив, оскільки збільшення податкового навантаження на неплатоспроможних власників та користувачів земельних ділянок зумовлює соціальну напругу в громаді та ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до бюджету сільської територіальної громади

Втрата пільгбільшістюгромадян, бюджетних, комунальних та неприбутковихорганізацій. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)

Альтернатива 2

Причиною відмови є необхідність фінансування інфраструктури, наповнення бюджету громади, недоотримання надходжень до бюджету.

Відсутні кошти в бюджеті сільської територіальної громади. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)

Альтернатива 3

Для досягнення встановлених цілей перевага була надана цій альтернативі, що надасть можливість:

- зменшити податкове навантаження на платників. Кошти можуть бути використані суб’єктами господарювання для розвитку бізнесу, підвищення матеріально-технічної бази, виплати заробітної плати, створення нових робочих місць;

- сплачувати плату за землю за обґрунтованими ставками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель;

- отримати заплановані податкові надходження до бюджету сільської територіальної громади;

- сприяти удосконаленню процедури адміністрування плати за землю та  попередити виникнення конфліктних ситуацій між органами державної фіскальної служби й платниками податку

На дію регуляторного акта можливий вплив зовнішніх чинників,ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства України в цій сфері.Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо).

Крім того, на кількості власників земельних ділянок та землекористувачів може відобразитися економічна ситуація в державі

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

 

        Вирішити питання встановлення розміру ставок земельного податку та пільг зі сплати за землю у місті пропонується шляхом ухвалення запропонованого проєкту рішення сільської ради. Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування.

При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проєкту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками сільської територіальної громади в установленому законом порядку.

        Тому, для забезпечення виконання вимог чинного законодавства України, документи з регуляторної діяльності підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Потіївської сільської ради розділ «Регуляторна діяльність» та засобах масової інформації з метою отримання зауважень і пропозицій у термін, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

       З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господарювання проєкт рішення сільської ради буде оприлюднено на офіційному веб-сайті Потіївської сільської ради https://potiivska-gromada.gov.ua/ розділ «Регуляторна діяльність» у термін, установлений законодавством.

       Ухвалення рішення про встановлення місцевих податків і зборів забезпечить встановлення додаткових пільг по земельному податку.

        Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і платниками земельного податку.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

       Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування  регулювання не передбачається, видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.

       Здійснено розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади та для суб’єктів господарювання великого, середнього й малого підприємництва згідно з Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами (додатки 1, 2, 3).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Запропонованийтерміндії регуляторного акта один рік. В разівнесеннязмін до чинного законодавстваУкраїни в частинісправляннямісцевихподатків та зборів, відповіднізмінибудутьвнесені до даного регуляторного акту.

        У разі якщо, сільська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

VIII. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

        Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами:

  • базове відстеження буде проводитися до дня набуття чинності регуляторним актом зметою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта;
  • повторне відстеження буде проводитися за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку з метою оцінки ступенядосягнення актом визначених цілей.

        Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальними за підготовку – спеціалістами із земельних питань Потіївської сільської ради шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності платників податку та надходження коштів до бюджету сільської територіальної громади, наданих Радомишльською ДПІ ГУ ДПС у Житомирській областірозробникам регуляторного акта, та на підставі консультацій з представниками консультативно-дорадчих органів щодо розміру коштів і часу суб’єктів господарювання на виконання вимог регулювання.

         Аналіз регуляторного акта розроблений у відповідності до статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами.

 

 

 

Сільський голова                                                           Марина ПЛЕЧКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися до розділу «2022 рік»

Код для вставки на сайт