ЗМІСТ

         Вступ ……………………………………………………………………..с. 4

         І. Паспорт Програми…………………………………………………...с. 5

         ІІ. Соціально-економічна характеристика Потіївської сільської ради………………………………………………………………………..…….с. 5

         2.1. Загальна характеристика…………………………………………….с. 5

         2.2. Економічний потенціал громади……………………………….…..с. 5

         2.3. Інфраструктурне забезпечення……………………………………..с. 6     2.4. Заклади бюджетної сфери……………………………...….………..с. 6

         IІІ. SWOT-аналіз розвитку території Потіївської сільської ради………………………………………………………………………….….с. 7-8

         ІV. Цілі та пріоритети розвитку Потіївської сільської ради на 2022 рік…………..…………………………………………………...с. 8-10

         4.1. Забезпечення стійкого розвитку економіки громади, зміцнення та розвиток малого та середнього підприємництва, залучення інвестицій…..с.10

         4.2. Розвиток земельних відносин та землевпорядкування територій………………………………………………………………….….с. 11-12

         4.3. Впровадження заходів з енергозбереження……………………с. 12

         4.4. Дорожньо-транспортний комплекс…………………...……….….с. 12-13

         4.5. Благоустрій території, поліпшення стану довкілля та ліквідація забруднення навколишнього середовища ……………………………….. с.13-14

         4.6. Соціальний захист населення…………………….………..……с. 14-15

         4.7. Освіта…………………………………………………………….…с. 15-16

         4.8. Охорона здоров’я………………………………………….…......с. 16-17

         4.9. Культура…………………………………………………………...с. 17-18

         4.10. Молодіжна і сімейна політика……………………………...….с. 18-19

         4.11. Соціальна робота з сім’ями, дітьми та молоддю……….…….с. 19

         4.12. Захист прав та інтересів дітей………………………….…….….с. 20

         4.13. Розвиток фізичної культури і спорту …………………………..с. 20

         V. Основні завдання та механізми реалізації Програми соціального, економічного і культурного розвитку Потіївської сільської ради на 2022 рік…………………………………………………………………….с. 21

         Напрям 1………………………………………………………………..с. 21-22

         Напрям 2…………………………………………………………..…..с . 22-23

         Напрям 3………………………………………………………………с. 23-24

         Напрям 4………………………………………………………………с. 24-29

         Напрям 5………………………………………………………………с. 29-31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

         Програма соціального, економічного і культурного розвитку Потіївської сільської ради на 2022рік (далі – Програма) розроблена відповідно до вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» та згідно з типовою формою, рекомендованою Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

         Програму розроблено з урахуванням вимог Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року, основних положень Стратегії розвитку Житомирської області, затвердженої рішенням обласної ради від 19.03.2015 №1403 .

         В Україні завершується реформа місцевого самоврядування та децентралізація влади, яка передбачає передачу більших повноважень і ресурсів на рівень територіальних громад. Важливою складовою та запорукою реалізації цієї реформи є формування спроможних громад, яке відбувається шляхом об'єднання територіальних громад.

         Демократичний розвиток України не можливий без потужного місцевого самоврядування. Сила останнього визначається спроможністю територіальної громади безпосередньо, або через обрані ними органи, вирішувати самостійно і під свою відповідальність місцеві проблеми.

Сільська рада - це живий організм, у якому зовнішня простота існування перетинається із складними соціально-економічними процесами. Задоволення повсякденних потреб мешканців населених пунктів, визначення необхідності у соціальній та технічній інфраструктурі, а також, власне, економічний розвиток залежить від багатьох факторів – зовнішніх та внутрішніх. Саме для прогнозованого розвитку територіальної громади з урахування різних факторів формується Програма соціального, економічного і культурного розвитку.

         З метою вироблення і втілення єдиної політики розвитку Потіївської сільської ради територіальної громади розроблено Програму соціального, економічного і культурного розвитку Потіївської сільської ради  на 2022 рік, в якій визначено конкретні пріоритети розвитку у соціальній та економічній сферах, встановлено завдання та розроблено конкретні заходи щодо реалізації пріоритетів розвитку громади.

         Метою Програми є узгодження спільних дій органів виконавчої влади та місцевого самоврядування зі створення сприятливих умов для забезпечення соціально-економічного розвитку сільської ради.

         Заходи Програми спрямовані на запобігання впливу на економіку громади негативних внутрішніх і зовнішніх чинників, утримання позитивних тенденцій в економіці громади, підвищення рівня та стандартів життя жителів громади.

         Фінансування заходів Програми передбачено за рахунок коштів місцевих бюджетів, субвенцій з державного бюджету, інвесторів та власних коштів підприємств.

         Враховуючи, що обмеженість бюджетних коштів не дозволяє в повній мірі вирішити ключові проблеми громади,  Програма передбачає концентрацію ресурсів на реалізацію низки проектів, вкрай необхідних  для громади.

         У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни та доповнення до Програми  затверджуються сесією Потіївської сільської ради.

Для оцінки якості та повноти реалізації програмних завдань і заходів сільською радою здійснюватиметься моніторинг виконання Програми за рік.

 

РОЗДІЛ І.

         Паспорт Програми

Ініціатор розроблення Програми соціального, економічного і культурного розвитку Потіївської сільської ради на 2022 рік

Потіївська сільська рада

Розробник Програми

Відділи та підрозділи апарату сільської ради

Відповідальний виконавець Програми

Виконавчий комітет Потіївської сільської ради

Учасники Програми

Фінансовий відділ, відділ бухгалтерського обліку та звітності, загальний відділ, земельний відділ, відділ освіти, культури, молоді та спорту, інші органи місцевого самоврядування, підприємства та установи

Термін реалізації Програми

2022 рік

Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми

Сільський бюджет громади, державний та обласний бюджети, інші кошти, не заборонені законодавством

 

РОЗДІЛ ІІ.

         Соціально-економічна характеристика Потіївської сільської ради

         2.1. Загальна характеристика

         Потіївська сільська рада територіальна громада утворена  внаслідок об’єднання п’яти  сільських рад:

- Потіївська сільська рада

- Облітківська сільська рада

- Заньківська сільська рада

- Гуто-Потіївська сільська рада

- Новобудська сільська рада

         До складу Потіївської сільської ради входить 24 населених пункти –                   с. Гута-Потіївка, с. Заміри, с. Клен,  с. Стара Буда, с. Вихля, с. Нова Мар’янівка, с. Мирне, с. Нова Буда, с. Буглаки, с. Будилівка,  с .Облітки, с. Вівче, с. Стара Гребля, с. Дітинець, с. Заньки, с. Дубовик, с. Теклянівка, с. Гришківка,            с. Прибуток, с. Дорогунь, с. Моделів з адміністративним центром у с. Потіївка.  Станом на 01.01.2021 року загальна кількість мешканців складає 3466 осіб.

        

              2.2. Економічний потенціал громади

На території  Потіївської сільської ради функціонують торгівельні заклади, заклади відпочинку, перукарні, каменепереробні підприємства, деревопереробні підприємства.

У галузевій структурі сільського господарства провідним є рослинництво.

Основні сільськогосподарські підприємства, які здійснюють діяльність у галузі рослинництва та мають найбільші площі землі в обробітку: ТОВ «Радомишль-Агрополісся», ТОВ «Агріпол», ТОВ «Добриня», ФГ «Вербабіоенергетична».

        

         2.3. Інфраструктурне забезпечення

         Транспортне сполучення забезпечується автомобільними дорогами загального користування державного та місцевого значення. Мінімальна відстань населених пунктів до адміністративного центру складе 1,0 км, максимальна  – 25,0 км.

         За діючою маршрутною мережею пасажирського автомобільного транспорту здійснюється перевезення на приміській маршрутній мережі та на внутрішньо обласній маршрутній мережі.

Через села громади проходить автомобільна траса державного значення  Малин-Житомир.

На території громади газифіковано 3 населених пункти.

Житлові  приміщення опалюються природнім  газом та твердим паливом.

Телефонним зв’язком забезпечені всі населені пункти громади.

 

         2.4. Заклади бюджетної сфери

Станом на 01.01.2021 року структура виконавчого органу Потіївської сільської ради  становить 38 штатних одиниць та складається з наступних відділів:

- фінансовий відділ,

- відділ бухгалтерського обліку та звітності,

- відділ соціального захисту,

- відділл освіти, культури та спорту,

- відділ архітектурно-земельний, містобудування, ЖКГ,

- загальний відділ

- служба у справах дітей

- центр надання адміністративних послуг

- господарський відділ.

         Потіївською сільською радою буде зареєстровано Центр надання соціальних послуг Потіївської сільської ради, який обслуговуватиме людей похилого віку, одиноких, непрацездатних та людей з інвалідністю.

         У громаді налічується 1 ліцей,  1 загальноосвітня школа І – ІІ ступеня, та 2 заклади дошкільної освіти, в яких станом на 01.01.2021 року навчається та виховується 70 дітей.

Діяльність Відділу освіти, культури та спорту Потіївської сільської ради забезпечує апарат відділу освіти і відділ бухгалтерського обліку та звітності .

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІІ.

         SWOT- аналіз розвитку території Потіївської сільської ради

         За результатами SWOT- аналізу визначено найбільш важливі внутрішні фактори (сильні і слабкі сторони) та зовнішні обставини (можливості і загрози) для розвитку громади.

 

Результати SWOT - аналізу

 

Сильні сторони

Слабкі сторони

 

1.Близькість до м. Малин та м. Радомишль.

2.Наявність регулярного транспортного сполучення.

3.Cприятливі кліматичні умови для розвитку сільського господарства.

4.Значні обсяги лісових ресурсів.

5.Газифікація найбільших населених пунктів.

6.Мобільний зв'язок у всіх населених пунктах та Інтернет у більшої кількості населених пунктів.

7.Електрифікація.

8. Наявність сонячної електростанції

9. Наявність централізованого водопостачання та водовідведення у адміністративному центрі громади.

10. Наявність закладів дошкільної освіти.

11.Наявність закладів загальної середньої освіти.

12.Наявність будинків культури та клубів, бібліотек.

13.Наявність Центру надання соціальних послуг.

14.Наявність професійних кадрів.

15.Бажання позитивних змін та патріотизм територіальної громади.

 

1.Незадовільний стан окремих асфальтованих і гравійних доріг. 2.Неповна забезпеченість освітлення вулиць.

3.Відсутність коштів для впровадження сучасних технологій з енергозбереження на всій території громади.

4.Забруднення та хімічне отруєння ґрунтів та підземних вод гербіцидами та пестицидами.

5. Не вирішена проблема утилізації відходів та наявність стихійних сміттєзвалищ.

6.Відсутність централізованого водопостачання та водовідведення в 23 населених пунктах.

7.Відтік працездатного населення за кордон.

8.Відсутність обладнаних зон відпочинку.

9.Відсутність туристичної інфраструктури.

10.Недостатнє фінансування культури та спорту.

11.Тіньова зайнятість.

 

Можливості

1.Можливість розбудови соціальної інфраструктури села

2.Залучення державних коштів на реалізацію проектів місцевого розвитку

3.Економічний розвиток та залучення інвестицій

4.Створення нових робочих місць

5.Наявність програм місцевих, державних та регіональних для розвитку села

Загрози

1. Продовження антитерористичної операції на сході України

2. Світова фінансова та економічна криза, знецінення національної грошової одиниці

3. Політична нестабільність

4. Погіршення демографічної ситуації

5. Екологічні та техногенні  катастрофи

 

 

Враховуючи наявні досягнення, можливості та існуючі проблеми в Програмі визначено основні цілі та пріоритети розвитку Потіївської сільської ради у 2022 році.

 

 

РОЗДІЛ ІV.

         Цілі та пріоритети розвитку Потіївської сільської ради на 2022 рік

         У Програмі визначено цілі та завдання соціально-економічної діяльності  громади на 2022 рік, які спрямовані на всесторонній розвиток населених пунктів Потіївської сільської ради.

         Програма розглядається як плановий документ найвищого рівня в громаді. 

         Основною метою Програми є забезпечення високих стандартів життя жителів Потіївської сільської територіальної громади, підвищення добробуту населення та розв'язання проблемних соціальних питань за рахунок забезпечення стійкого розвитку усіх галузей економіки громади, збільшення промислового і сільськогосподарського виробництва, пожвавлення підприємницької діяльності, стимулювання інвестиційно-інноваційної діяльності.

         Програму розроблено на основі цільового підходу по напрямам з визначенням проблемних питань, напрямів діяльності їх вирішення та очікуваних результатів. 

         Реалізація Програми буде забезпечена шляхом формування та вжиття комплексної системи заходів, визначених з урахуванням оцінки поточної ситуації та загального рівня розвитку населених пунктів громади. Її реалізація вимагає зосередження фінансових, фізичних та людських ресурсів та передбачає об’єднання зусиль органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадських організацій, бізнесових кіл.

Основними проблемами соціально-економічного розвитку Потіївської громади є:

- дефіцит фінансових ресурсів, що не дозволяє розпочинати реалізацію значних інвестиційних проєктів;

- безробіття та наявність тіньової зайнятості населення;

- зниження купівельної спроможності населення через низькі реальні доходи;

- погіршення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури;

- відсутність в населених пунктах громади водопостачання;

- відсутність в населених пунктах громади газифікації;

- недостатнє матеріально-технічне забезпечення закладів охорони здоров’я, освіти, культури у сільській місцевості;

- відсутність паспортизованих сміттєзвалищ та проблема з захороненням твердих побутових відходів;

- відсутність загальної топографічної зйомки земель та містобудівної документації території Потіївської сільської ради;

- забрудненість берегів рік, ставків побутовими відходами.

Основні пріоритетні напрями економічного і соціального розвитку:

Забезпечення якісних структурних зрушень у реальному секторі економіки; реалізація заходів з модернізації та технологічного оновлення виробництва, підвищення якості та конкурентоспроможності продукції.

Активне сприяння розвитку підприємництва та зміцнення його позицій в економіці; подальша розбудова інфраструктури підтримки бізнесу; реалізація ефективної регуляторної політики.

Посилення інвестиційної привабливості територіальної громади шляхом створення сприятливого інвестиційного клімату та ефективних стимулів для інвесторів; залучення інвестиційного ресурсу в економіку громади, а також донорської допомоги.

Розвиток внутрішнього ринку; підтримка місцевих товаровиробників та створення необхідних умов для розвитку виробництва товарів масового споживання; задоволення споживчого попиту населення через розширення пропозиції товарів і послуг.

Підвищення рівня життя населення на основі зростання його доходів, збільшення рівня зайнятості, стабільності соціального захисту громадян.   

Поліпшення умов життєдіяльності громадян на основі забезпечення широкого доступу населення до якісної освіти, охорони здоров’я, соціальних послуг.

Впровадження енергоощадних заходів на підприємствах, в бюджетній сфері, стимулювання населення до енергозбереження.

Покращення стану навколишнього природнього середовища, забезпечення екологічно збалансованого використання природних ресурсів.

Особлива увага у соціально-економічному розвитку громади буде приділена наступним цілям:

    • досягнення економічної стабільності, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва;
    • ефективне використання на території громади виробничих територій, приміщень, земельних ділянок з метою розвитку малого та середнього бізнесу;
    • реалізація внутрішніх реформ, визначених курсом держави;
    • залучення міжнародної технічної допомоги та ресурсів міжнародних фінансових організацій для реалізації проектів соціально-економічного розвитку;
    • продовження оптимізації та удосконалення мережі освітніх закладів та закладів культури;

 

 

    • покращення інфраструктури медичних закладів та поліпшення надання медичних послуг населенню;
    • відновлення інфраструктури систем водозабезпечення та благоустрою;
    • продовження реконструкції, капітального та поточного ремонтів об’єктів життєзабезпечення, відновлювання та підтримання в належному стані мережі сільських доріг;
    • продовження розширення мереж вуличного освітлення на території населених пунктів сільської ради;
    • впровадження заходів із енергозбереження.

Заходи Програми фінансуються за рахунок коштів сільського бюджету, субвенцій з державного бюджету, коштів підприємств та інвесторів. У процесі виконання Програма може уточнюватись. Зміни і доповнення до Програми затверджуються сесією Потіївської сільської ради за поданням сільського голови.

 Звітування про виконання Програми здійснюється за підсумками року.

 

4.1. Забезпечення стійкого розвитку економіки громади, зміцнення та розвиток малого та середнього підприємництва, залучення інвестицій

Проблемні питання:

Суперечність та неповнота чинних нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб’єктів підприємництва.

Недостатній рівень професійних знань і досвіду підприємців-початківців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах.

Недостатній рівень реального партнерства між бізнесом, органами місцевого самоврядування та виконавчої влади.

Невпорядкованість та складність одержання дозволів на започаткування та проведення підприємницької діяльності.

Труднощі з одержанням фінансування через високі відсоткові ставки на банківські кредити, відсутність необхідної застави та кредитної історії у суб’єктів малого підприємництва. Фактична недоступність довгострокового кредитування, що стримує розвиток підприємництва виробничої сфери.

Недостатньо оперативне розповсюдження серед підприємців інформації щодо змін у законодавстві України.

Недостатня розвиненість інфраструктури підтримки підприємництва.

Тіньова економіка та виплата заробітної плати “в конвертах”.

Тривала процедура погодження документів по інвестиційних проєктах, для реалізації яких надається державна підтримка.

Тривалий процес відведення та надання земельних ділянок інвесторам для здійснення господарської діяльності та підключення енергопотужностей, необхідних для реалізації нових інвестиційних проектів.

Складна воєнно-політична ситуація у країні.

 

Основні напрями діяльності:

Суттєве зменшення адміністративних бар'єрів на шляху розвитку підприємництва.

Розширення можливостей інформаційного забезпечення підприємців. Постійне інформування підприємців щодо змін у законодавстві з ведення бізнесу.

Подальший розвиток інфраструктури підтримки підприємництва, підвищення якості та розширення спектра послуг.

Забезпечення реального партнерства між органами  місцевого самоврядування та бізнесом шляхом налагодження дієвої співпраці з громадськими об’єднаннями та організаціями підприємців.

Сприяння скороченню нелегальної і тіньової зайнятості населення громади та легалізації трудових відносин

Сприяння налагодженню стабільної роботи діючих підприємств;

Забезпечення режиму максимального сприяння діяльності малого та середнього бізнесу, підвищення його ролі у соціально-економічному житті громади;

Недопущення обмежень на шляху розвитку підприємництва;

Зниження адміністративного тиску на малий та середній бізнес;

З метою формування сприятливого інвестиційного клімату, активізації інвестиційних процесів у громаді, найбільш широкого залучення вітчизняних та іноземних інвестиційних ресурсів в розвиток економіки, соціальної сфери, медицини, освіти та культури активізується робота щодо залучення позабюджетних коштів, зокрема, міжнародної технічної допомоги у соціально-економічний розвиток Потіївської сільської ради шляхом взяття активної участі у конкурсах на залучення грантів.

 

Очікувані результати:

Зросте кількість зареєстрованих підприємств малого і середнього бізнесу та фізичних осіб-підприємців.

Збільшення надходження до бюджету сільської територіальної громади.

Попередження фактів нелегального використання робочої сили.

Збільшення обсягу експорту і забезпечення  позитивного сальдо торгівельного балансу.

Зростання позитивного інвестиційного іміджу територіальної громади.

Підвищиться рівень культури торгівельного обслуговування населення громади.

Збільшиться кількість сучасних магазинів та об’єктів побутового обслуговування населення.

Створення умов для сталого розвитку громади.

 

4.2. Розвиток земельних відносин та землевпорядкування територій

Проблемні питання:

Запровадження повноцінного ринку земель сільськогосподарського призначення.

Недостатній рівень виділення коштів з державного та місцевих бюджетів для виконання робіт із землеустрою та охорони земель.

Не проведено інвентаризацію земель населених пунктів та земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів.

Відсутня топографічна зйомка, містобудівна документація та план зонування території Потіївської сільської ради.

Також, для часткового вирішення питання обліку земель громади не вистачає необхідних інноваційних засобів обліку та вимірювання.

 

Основні напрями діяльності:

Проведення інвентаризації земель.

Поновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Потіївської сільської ради.

Замовлення топографічної зйомки території населених пунктів Потіївської сільської ради та розроблення містобудівної документації, плану зонування.  

Охорона земель.

Проведення вишукувальних робіт, розробка проєктних документацій та рекультивація порушених земель.

Поліпшення сільськогосподарських та лісогосподарських угідь. 

Забезпечення складання проєктів та схем землеустрою територій, карти територіальної громади, підписання договорів.

Очікувані результати:

Визначення нормативної грошової оцінки забезпечить збільшення надходжень до сільського бюджету від податку на землю та орендної плати.

Покращення інвестиційної привабливості території Потіївської сільської ради.

Розв’язання проблеми нового будівництва на території Потіївської сільської ради.

Введення територій в межі населених пунктів дозволить юридично закріпити фактичні межі населених пунктів.

 

4.3. Впровадження заходів з енергозбереження

Проблемні питання:

Значні обсяги споживання та неефективне використання енергоресурсів бюджетними установами, обмеженість коштів на їх оплату в умовах постійного зростання цін на енергоносії.

Висока енергоємність вироблення продукції, робіт та послуг у галузях економіки.

Основні напрями діяльності:

Упровадження енергоефективних та енергозберігаючих заходів в установах бюджетної сфери, сприяння таким заходам у господарюючих суб’єктів.

Стимулювання населення на впровадження енергоефективних заходів у житлових будинках.

Утеплення приміщень, заміна вікон та проведення повної теплосанації.

Очікувані результати:

Економія енергоресурсів та бюджетних коштів, які необхідні для опалення комунальних закладів громади.

Реалізація енергоефективних заходів у житловій та громадській забудові.

Забезпечення комфортних умов для жителів населених пунктів Потіївської сільської ради, дітей, учнів та вчителів навчальних закладів, пацієнтів та працівників закладів охорони здоров’я, працівників громади.

 

4.4. Дорожньо-транспортний комплекс

Проблемні питання:

Стан автомобільних доріг постійно погіршується через хронічне недофінансування дорожнього господарства, внаслідок чого ремонтні роботи виконуються не в повному обсязі.

За період з 2016 по 2020 роки сільською радою розпочато роботу по капітальному та поточному ремонту доріг місцевого значення.

Але досі частина доріг місцевого значення потребує проведення капітального ремонту. Проведення ямкового ремонту не вирішує проблему доріг, а носить лише сезонний характер. Відбувається поступове руйнування доріг.

Недосконале транспортне сполучення та неповне охоплення регулярним автобусним сполученням населених пунктів громади.

Значна частина автобусів, що обслуговують пасажирів, не відповідають умовам комфортності, у тому числі для перевезення осіб з обмеженими можливостями.

Основні напрями діяльності:

Забезпечення експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення.

Виконання основних заходів в межах компетенції сільської ради з безпеки дорожнього руху (аварійний ремонт бар’єрного огородження, обслуговування та ремонт зовнішнього освітлення тощо).

Створення умов для розвитку рівної та добросовісної конкуренції у сфері послуг пасажирських автоперевезень, вимагати заміну непристосованого автотранспорту.

Очікувані результати:

Утримання доріг загального користування місцевого значення в належному стані, забезпечення безпечних умов руху на автомобільних дорогах, зниження аварійності на дорогах за рахунок поліпшення умов руху, інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху. Створення комфортних умов для пасажироперевезень.

Поліпшення транспортного сполучення сільських населених пунктів.

 

4.5. Благоустрій території, поліпшення стану довкілля та ліквідація забруднення навколишнього середовища

Проблемні питання:

         Існують небажані стихійні сміттєзвалища, які необхідно ліквідовувати.

         У громаді відсутній роздільний збір сміття та централізований вивіз сміття із населених пунктів сільської ради.

         На території сільської ради розташовані кладовища, братські могили, пам’ятники, обеліски, які потребують постійного догляду, упорядкування та ремонту в зв’язку з фізичним зношенням.

         Відсутня система водопостачання у населених пунктах Потіївської сільської територіальної громади в цілому.

         Також, на території Потіївської сільської ради функціонує  вуличне освітлення вулиць. У системах освітлення частково використовуються енергозберігаючі ліхтарі, але в основному сучасні електролампи, які досить часто виходять з ладу.

 Основні напрями діяльності:

Поточний ремонт та реконструкція мереж вуличного освітлення.

Підвищення експлуатаційних якостей мереж вуличного освітлення шляхом

продовження встановлення енергозберігаючих ліхтарів вуличного освітлення.

Проведення переоснащення мереж зовнішнього освітлення, а саме: заміна світильників та утилізація зношених світильників, заміна певних ділянок повітряних та кабельних ліній електромережі, створення ефективної системи обліку та регулювання споживання електроенергії для вуличного освітлення населеного пункту.

Догляд за зеленими насадженнями на території громади.

Утримання в належному стані місць відпочинку населення підвідомчих територій.

Ліквідація несанкціонованих звалищ.

Організація роздільного збору сміття у населених пунктах громади та налагодження централізованого вивозу сміття.

Утримання в належному стані кладовищ, памятників, обелісків.

Будівництво, ремонт та облаштування огорож кладовищ.

Проведення робіт по відновленню, належному утриманню прилеглої території адміністративних будівель Потіївської сільської ради та упорядкування об’єктів благоустрою.

Будівництво та утримання малих форм, спортивного, дитячого майданчиків.

Оренда та придбання механічного обладнання – трактору, косарки для обкосу трав, автовишки, бензопил для видалення сухостою дерев.

Усунення пошкоджень елементів благоустрою (їх відновлення) до стану їх функціонального використання за призначенням, який відповідає вимогам державних стандартів, норм і правил.

Улаштування стендів (дошок) для розміщення обяв, офіційної реклами.

Залучення до громадських робіт з благоустрою населених пунктів осіб з числа безробітних, які перебувають на обліку у центрі зайнятості.

Очікувані результати:

Поліпшення санітарного стану навколишнього природного середовища сільської ради та створення кращих умов для життєдіяльності населення.

Зменшення шкідливого впливу побутових відходів на навколишнє природне середовище та здоровя людини.

Підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню, з питань благоустрою та санітарного очищення.

Зменшення до мінімального рівня витрат на електроенергію та витрат при наданні послуг зовнішнього освітлення.

Зниження кількості аварійних ситуацій на об’єктах зовнішнього  освітлення.

 

4.6. Соціальний захист населення

Проблемні питання:

Зростання рівня бідності серед населення громади.

Погіршення якості і рівня життя населення громади.

Поширення масштабів безробіття.

Недостатня соціальна захищеність та підтримка зі сторони держави ветеранів війни та праці, інвалідів, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, учасників АТО та інших незахищених верств населення.

Основні напрями діяльності:

         Посилення соціального захисту вразливих верств населення.

         Забезпечення додатковою соціальною підтримкою найбільш вразливих та незаможних верств населення шляхом поглиблення адресності при наданні державної соціальної допомоги, підвищення рівня фінансового забезпечення соціальних програм;

Посилення контролю за своєчасністю нарахування та виплатою усіх видів державних допомог, відшкодуванням витрат за надані пільги окремим категоріям громадян.

Очікувані результати:

Покращення соціального обслуговування інвалідів усіх груп та категорій, пенсіонерів, одиноких непрацездатних громадян, а також громадян постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС та внутрішньо переміщених осіб.

Забезпечення комплексного підходу до вирішення питання підтримки учасників антитерористичної операції та їх родин.

 

4.7. Освіта

Проблемні питання:

Негативна демографічна ситуація. Зменшення кількості учнів в закладах освіти зумовлює збільшення вартості навчання 1 сільського учня.

Частина систем опалення потребує капітального ремонту.

Потребує оновлення матеріально-технічна база загальної середньої та дошкільної освіти.

Брак коштів на проведення основних видатків з сільського бюджету.

Досить розгалужена система навчальних закладів.

Основні напрями діяльності:

Забезпечення рівного доступу дітей Потіївської сільської ради до якісної освіти.

Проведення поетапного поточного ремонту у закладах освіти громади.

Забезпечення високих стандартів навчання шляхом придбання навчально-методичних матеріалів, приладів та сучасних засобів.

Забезпечення державних гарантій на якісну освіту, соціальний захист та підтримку дітей, які потребують особливої уваги, корекції фізичного та (або) розумового розвитку.               Навчання дітей з особливими потребами, які проживають на території Потіївської сільської територіальної громади, що дасть можливість здобувати даній категорії дітей повноцінну освіту.

         Здійснення заходів щодо повного охоплення дошкільною освітою  дітей відповідного віку, забезпечити стовідсоткове охоплення дошкільною освітою дітей 5-ти річного віку.

Забезпечення підвезення дітей, вихователів та вчителів до навчальних закладів громади.

Забезпечення безкоштовним харчуванням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають на інклюзивному навчанні відповідно до законодавства України.

Створення умов для особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних та фізичних особливостей.

Здійснення ефективного психолого-медико-педагогічного супроводу дітей, які потребують особливої уваги, підтримки та корекції фізичного та (або) розумового розвитку, спрямованих на компенсацію втрачених функцій, формування психологічних новоутворень.

Збільшення охоплення дітей науково-дослідною, експериментальною, науково-технічною та спортивно-технічною діяльністю.

Підвищення активності та показників участі громади в районних, обласних, Всеукраїнських та міжнародних масових заходах (конкурсах, змаганнях, олімпіадах, виставках, оглядах та ін.).

Забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами закладів загальної середньої та дошкільної освіти.

Належне медичне обслуговування учасників навчально-виховного процесу, здійснення постійного контролю щодо належної організації гарячого харчування учнів.

Забезпечення якісною питною водою дітей та учнів закладів освіти громади.

Обстеження технологічного обладнання їдалень закладів освіти, узагальнення та аналіз інформації про стан технологічного обладнання  харчоблоків закладів освіти громади.

Оптимізація мережі закладів освіти, з урахуванням демографічних, економічних та соціальних потреб громади.

         Очікувані результати:

Зростання якісних показників освіти.

Приведення мережі загальноосвітніх закладів у відповідність до потреб населення.

Створення рівних умов для здобуття якісної освіти усіма дітьми громади.

Зменшення енерговитратності освітніх закладів.

Забезпечення регулярного безоплатного перевезення учнів до місць навчання і додому.

 

4.8. Охорона здоров'я

Проблемні питання:

Критична демографічна ситуація, високі показники смертності осіб працездатного віку.

Низький рівень доходів населення, що відчутно впливає на якість харчування, та є наслідком в проблематичності дотримання здорового способу життя.

Погіршення стану здоров’я населення.

Недостатня матеріально-технічна база закладів охорони здоров’я, низька укомплектованість обладнанням ФАПів та АЗПСМ.

Рівень середньої заробітної плати медичних працівників нижчий ніж в інших галузях, що суттєво впливає на престиж професії.

Основні напрями діяльності:

Пропаганда здорового способу життя.

Пріоритетний розвиток первинної медико-санітарної допомоги.

Підвищення авторитету та соціального статусу сімейного лікаря, сімейної медсестри.

Гігієнічне виховання сім´ї, орієнтація членів сім´ї на раннє звернення до лікаря при найменших змінах функцій організму.

Укріплення та оновлення матеріально-технічної бази амбулаторії сімейної медицини, фельдшерсько-акушерських пунктів та фельдшерських пунктів, по потребі та можливостях забезпечити комп´ютерною технікою та спеціалізованими програмами.

Будівництво амбулаторії загальної практики сімейної медицини з житлом для 1-2 лікарів в с. Потіївка.

Забезпечення належного фінансування потреб галузі охорони здоров’я.

Підвищення якості та збільшення обсягу медичних послуг, що надаються дітям.

Сприяння створенню середовища, безпечного для розвитку дитини, збереження її здоров’я та життя.

Здійснення заходів щодо запобігання дитячої інвалідності.

         Сприяння формуванню позитивного ставлення населення до змін у галузі охорони здоров’я.

Очікувані результати:

Наближення лікарської допомоги до сільських жителів та збільшення питомої ваги послуг первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини.

Покращення стану матеріально-технічного забезпечення закладів охорони здоров’я Потіївської сільської ради.

Збереження тенденції до зниження захворюваності на інфаркт міокарда,  мозкові інсульти. Зменшення ускладнень цукрового діабету.

 

4.9. Культура

          Проблемні питання:

Недостатність коштів на проведення ремонтів приміщень, в яких розміщені заклади культури.

Низький рівень забезпечення опаленням сільських закладів культури громади.

Недостатнє поповнення фондів бібліотек новою літературою, періодичними виданнями,  новими інформаційними технологіями.

Недостатнє забезпечення клубних закладів музичною апаратурою, сценічними костюмами, коштами на організацію виїздів на конкурси, фестивалі, інші обласні культурно-мистецькі заходи.

Основні напрями діяльності:

Популяризація культурних надбань та духовних цінностей шляхом проведення культурно-мистецьких заходів та просвітницьких заходів.

         Забезпечення участі творчих колективів, колективів художньої самодіяльності і окремих виконавців, працівників культури та жителів громади у проведенні фестивалів, конкурсів-оглядів, семінарів-тренінгів, науково-практичних конференціях, інших культурно-мистецьких, спортивних та історико-культурних заходів всеукраїнського, обласного, районного та місцевого значення.

Відзначення трудових колективів Потіївської сільської ради, а також жителів громади, з урахуванням їх внеску у соціально-економічний розвиток громади з нагоди державних, професійних свят,  ювілейних дат, проведення культурно-мистецьких заходів, фестивалів, концертів та оглядів.

Замовлення друкованої та іншої продукції, яка презентує Потіївську сільську раду.

Замовлення випуску соціально значущої літератури місцевих авторів.

         Нагородження призами, цінними подарунками, виплата грошової винагороди під час відзначення в громаді державних, професійних свят, пам'ятних подій та ювілейних дат, культурно-мистецьких заходів.

Проведення на належному рівні заходів з нагоди відзначення в громаді державних, професійних та релігійних свят, пам'ятних подій та ювілейних дат,  культурно-мистецьких заходів, фестивалів, концертів та оглядів.

Очікувані результати:

Створення сприятливих умов для організації змістовного дозвілля та відпочинку жителів сіл, залучення підростаючого покоління та дорослих до участі в гуртках, підняття престижу села.

Популяризація об’єктів культурної спадщини громади.

Виховання дітей та молоді на українських народних обрядах, родинних символах, оберегах і традиціях.

Залучення працівників сільської бібліотеки до соціальної роботи громади та проведення бібліотечними працівниками заходів з надання соціальних послуг.

Належна організація відзначення державних, релігійних та професійних свят, ювілейних та святкових дат, відзначення осіб, які зробили вагомий внесок у розвиток Потіївської сільської ради, проведення інших урочистих заходів сприятиме підвищенню патріотизму, національної свідомості, соціальної активності жителів громади, покращанню економічного стану та іміджу Потіївської сільської ради.

 

4.10. Молодіжна і сімейна політика

Проблемні питання:

         Недосконалий механізм захисту інтересів, зростання благополуччя, безпеки дітей та молоді, а також поваги до їх думок і поглядів.

Пасивність молоді та низький рівень громадянської свідомості.

Попередження проявів насильства та жорстокого поводження з дітьми, запобігання торгівлі людьми, гендерної рівності.

Основні напрями діяльності:

Забезпечення оздоровлення дітей соціально незахищених категорій.

Запобігання порушення прав людини за статевою приналежністю (запобігання насильству у сім’ї).

Проведення роботи по формуванню правової культури, профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі.

Проведення інформаційно-просвітницької роботи з метою формування здорового способу життя, безпечної поведінки, правової освіти, запобігання та профілактика проявів боулінгу в навчальних закладах.

Забезпечення проведення культурно-масових заходів для дітей та молоді.

Формування громадянської свідомості через громадянську освіту молодих людей, формування у них навичок активної участі у житті громади, формування свідомості серед представників органів місцевого самоврядування щодо залучення молоді до процесу прийняття рішень на рівні громади.

Визначити роль молоді у розвитку місцевої демократії та формуванні громадянського суспільства.

         Право на охорону здоров’я, освіту та соціальний захист кожна дитина та молода людина має доступ до якісних соціальних послуг.

         Право бути почутим — кожна дитина та молода людина має право, щоб її голос, потреби та пріоритети були почуті та враховані в нормативних актах, політиці, бюджетах та програмах.

         Право на визнання, повагу та справедливе ставлення — кожна дитина та молода людина відчуває визнання, повагу та справедливе ставлення в громаді.

         Право на безпеку — кожна дитина та молода людина живе в безпечному та чистому середовищі.

         Право на дитинство — кожна дитина та молода людина має можливість насолоджуватися життям в сім’ї, іграми та відпочинком.

Очікувані результати:

Збільшення виявлення та підвищення ефективності надання допомоги жертвам насильства в сім’ї.

Зменшення кількості випадків вчинення насильства в сім’ях на території населених пунктів громади. Забезпечення оздоровленням та відпочинком дітей сільської ради.

Підтримка ініціатив молоді щодо участі її у громадському житті.

 

4.11. Соціальна робота з сім'ями, дітьми та молоддю

Проблемні питання:

Залишається значною кількість сімей та осіб, які потребують соціальної підтримки.

Актуальною залишається проблема раннього виявлення, оцінки потреб надання соціальних послуг, здійснення соціального супроводу сімей з дітьми, які опинились у складних життєвих обставинах.

Зберігається негативна тенденція поширення шкідливих звичок та інших соціально-небезпечних хвороб, а також збільшення їх проявів серед молоді.

Відсутність в громаді соціального гуртожитку для осіб та сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Основні напрями діяльності:

Зміцнення правових, моральних та матеріальних засад сімейного життя.

Раннє виявлення та облік сімей, які опинились у складних життєвих обставинах.

Підготовка до самостійного життя, соціальна адаптація, соціальний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

         Соціальна підтримка сімей, в яких під опікою/піклуванням виховуються діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування.

         Забезпечення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей із складних життєвих обставин.

         Здійснення соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями.

Здійснення соціально-профілактичної роботи щодо запобігання правопорушенням та соціально небезпечним хворобам у дитячому та молодіжному середовищі.

Очікувані результати:

Одержання населенням комплексу якісних соціальних послуг, у тому числі за місцем проживання.

Стабілізація кількості сімей, які перебувають у складних сімейних обставинах.

 

 

 

 

4.12. Захист прав та інтересів дітей

Проблемні питання:

Стабільно високою є кількість дітей, які опинились в складних життєвих обставинах.

Існує тенденція до зростання кількості соціальних сиріт у громаді.

Необхідність створення патронатних сімей у громаді.

 

Основні напрями діяльності:

Захист прав та інтересів дітей.

Запобігання дитячій бездоглядності.

Захист прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Профілактика правопорушень серед дітей.

 

Очікувані результати:

Налагодження чіткої системи роботи по захисту законних прав дітей.

Зменшення кількості дітей, які перебувають поза сімейним оточенням, створення умов для запобігання соціальному сирітству.

 

4.13. Розвиток фізичної культури і спорту

Проблемні питання:

Відсутній дитячо-юнацький спортивний заклад у громаді.

Неналежне забезпечення вихованців спортивним інвентарем.

Недостатній розвиток в громаді інфраструктури для занять масовим спортом та оздоровчою фізичною культурою.

Слабке здоров'я підростаючого покоління.

 

Основні напрями діяльності:

Створення умов для фізичного виховання і спорту в усіх навчальних закладах та місцях масового відпочинку населення.

Організація та проведення спортивних змагань серед підростаючого покоління громади.

Пропаганда здорового життя.

 

 Очікувані результати:

Розширення мережі інфраструктури для занять спортом.

Покращення умов для підготовки та виступу  спортсменів.

Збільшення кількості учасників та призерів в районних, обласних, всеукраїнських та міжнародних змаганнях.

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ V.

Основні завдання та механізми реалізації Програми соціального, економічного і культурного розвитку Потіївської сільської ради на 2022 рік

НАПРЯМ 1: Культурний та духовний розвиток, національно-патріотичне виховання мешканців сіл громади (в першу чергу учнівської молоді).

 

п.1 Розвиток культурного і духовного середовища, патріотичне виховання

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

 

Всього

У тому числі

 

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

 

1. Посилення культурно-просвітницької та виховної роботи на території громади:

 

 

 

 

 

 

 

- залучити мешканців сіл до проведення державних, національних та релігійних свят

Директори Будинків культури с.Потіївка,с.Заньки,с.Вихля,с.Облітки,

с.Нова Буда, с.Будилівка, с.Гута-Потіївка, с.Моделів,

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Підвищення культурного розвитку

 

- залучити мешканців сіл до участі у колективах та гуртках художньої самодіяльності

Директор Будинку культури с.Потіївка,с.Вихля,с.Заньки, с.Облітки,

с.Нова Буда, с.Будилівка, с.Гута-Потіївка, с.Моделів

Протягом року

 

 

 

Спонсорська допомога

Підвищення культурного розвитку

 

- провести тематичну бесіду, зустріч інтелігенції громади з мешканцями та учнівською молоддю з приводу актуальних проблем сьогодення

Дирекція Потіївського ліцею, Гуто-Потіївської ЗОШ І-ІІст..виконком сільської ради

квітень – травень

Не потребує фінансування

Підвищення культурного розвитку

 

- провести конкурси серед учнівської молоді з питань історії, сьогодення та майбутнього України; питань культури і моралі, охорони навколишнього природного середовища і т.п.

Дирекція Потіївського ліцею, Гуто-Потіївської ЗОШ І-ІІст.

Вересень – жовтень

Не потребує фінансування

Підвищення культурного розвитку

 

- оранізувати мешканців сіл для догляду за могилами, опіки над ветеранами, знедоленими .

Дирекція Потіївськоголіцею, Гуто-Потіївської ЗОШ І-ІІст. соц..

працівники

Протягом року

Не потребує фінансування

Підвищення рівня духовного та патріотичного виховання

 

- запровадити в школі поглиблене вивчення історії рідного краю, вшановування видатних людей громади, проведення зустрічей за участю живих свідків історії

Дирекція Потіївського ліцею, Гуто-Потіївської ЗОШ І-ІІст.   

Протягом року

Не потребує фінансування

Виховання бережливого ставлення до історії

 

 

- запровадити вивчення у школі та у гуртках українських пісень, звичаїв, народних обрядів

 

Дирекція Потіївського ліцею, Гуто-Потіївської ЗОШ І-ІІст.   

 

Протягом року

 

Не потребує фінансування

 

Покращення обізнаності населення в національних традиціях

 

- покращити рівень матеріально-технічної бази бібліотеки у с. Потіївка

Виконком сільської ради

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Підвищення культурного розвитку

 

- сприяти залученню недержавних коштів у розвиток культури

Директори Будинків культури с.Потіївка, с.Заньки, с.Вихля,с.Нова Буда

с.Будилівка, с.Моделів, с.Гута-Потіївка, с.Облітки

Протягом року

Не потребує фінансування

Підвищення культурного розвитку

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

                         

 

 

НАПРЯМ 2:  Розвиток закладів освіти, культури та спорту

 

п.1: Освіта

 

п.2:  Організація дозвілля, розвиток молодіжного руху

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

 

Всього

У тому числі

 

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

 

1. Провести заходи із організації дозвілля мешканців села.

Директори Будинків культури

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Покращення організації дозвілля молоді

 

 

2. Формувати позитивний внутрішній та зовнішній імідж громади.

Сільський голова

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення організації дозвілля молоді

3. Створити належний доступ мешканців громади до інформаційних ресурсів.

Виконком сільської ради

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Покращення організації дозвілля молоді

 

4. Сприяти створенню та становленню нових гуртків художньої самодіяльності та художніх творчих колективів.

 Директори Будинків культури

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення організації дозвілля молоді

5. Стимулювати проведення культурних, мистецьких та спортивних заходів.

Директори Будинку культури, виконком сільської ради

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Покращення організації дозвілля молоді

 

6. Залучити молодь до вирішення проблем села через створення молодіжної ради та виконкому громади.

Начальник відділу освіти

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення організації дозвілля молоді

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

п.3: Культура та збереження національних традицій та історичної спадщини

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

 

Всього

У тому числі

 

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

 

1. Відродити національні традиції та обряди.

Бібліоте

карі, директори Будинків культури, Потіївський будинок дитячої творчості

Протягом року

Не потребує фінансування

Вивчення національних традицій

2. Сприяти організації заходів, спрямованих на збереження національних традицій та обрядів, мистецтва та самобутніх ремесел.

Бібліоте

карі, директори БК

Протягом року

Не потребує фінансування

Збереження традицій

3. Провести свята Нового року, 8 Березня, 9 Травня, День Села, Дня Незалежності, Дня молоді, День захисника України 14 жовтня, День Конституції України 28 червня, День громади 14 липня

Директори Будинків культури, виконком сільської ради, Потіївський будинок дитячої творчості

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Збереження традицій

 

 Провести поточний ремонт  Будинків культури та  сільських клубів  на території ОТГ

Директори Будинків культури, виконком сільської ради, Потіївський будинок дитячої творчості

Протягом року

 

Місцевий бюджет

Спонсорська допомога

 

 

                 

 

НАПРЯМ 3: Розвиток економічного потенціалу та

підприємництва.

п.1:  Розвиток підприємницької діяльності, малого та середнього бізнесу

 

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

 

Всьо –

го

У тому числі

 

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

 

1. Створити сприятливе середовище для розвитку інвестиційних проектів для розвитку підприємницької діяльності, малого та середнього бізнесу на території громади.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Прозорість діяльності органів виконавчої влади та розвиток малого бізнесу

2. Визначити суб’єкти господарювання, відповідальних за реалізацію конкретних інвестиційних проектів, для розвитку підприємницької діяльності, малого та середнього бізнесу.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Прозорість діяльності органів виконавчої влади та розвиток малого бізнесу

3. Провести громадські сходи в селах з питань існуючої ситуації та перспектив розвитку громади.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня життя

4. Забезпечити публічне обговорення планів, які розробляються органами місцевого самоуправління.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Співпраця органу місцевого самоврядування з населенням громади

5. Не створювати додаткові перешкоди для розвитку малого та середнього бізнесу.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Прозорість діяльності органів виконавчої влади та розвиток малого бізнесу

6. Підтримка розвитку підприємництва у селах громади:

 

 

 

 

 

 

 

- надати, у разі необхідності, на конкурентних засадах земельні ділянки під об’єкти комерційного призначення

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня життя

- у разі необхідності змінити цільове призначення землі під комерційні об’єкти

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня життя

- на звернення суб’єктів підприємницької діяльності, надати їм дозволи на реконструкцію приміщень для використання під бізнес

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня життя

- залучити до вирішення проблем населених пунктів, в першу чергу, підприємців-мешканців громади

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня життя

7. Проінформувати мешканців громади та підприємців про можливості та потреби в організації того чи іншого бізнесу.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Прозорість діяльності органів виконавчої влади та розвиток малого бізнесу

8. Стимулювати діяльність підприємництва направлену на збільшення кількості робочих місць.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня життя

9. Домогтися реєстрації підприємств, що розташовані на території сільської ради, за місцем фізичної адреси.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Співпраця органу місцевого самоврядування з населенням громади

10.  Власникам, орендарям будівель та споруд торгівельного або іншого призначення забезпечити належне утримання прилеглої та закріпленої за ними території

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення благоустрою громади

 

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

п.2:  Залучення коштів підприємств, підприємців та громадян у розвиток соціальної сфери села

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

Всього

У тому числі

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

1. Залучити підприємців села до будівництва:

 

 

 

 

 

 

- будівництва дитячих майданчиків

Приватні підприємці

Протягом року

 

 

Спонсорські кошти

Покращення рівня життя

2. Залучити на пайових засадах кошти мешканців сіл до будівництва каналізаційних та водопровідних мереж.

Виконком сільської ради

Протягом року

-

-

-

Покращення рівня життя

3. Побудувати  АЗС

 

Протягом року

 

 

За рахунок забудовника

Покращення рівня життя

4. Залучати допомогу ФОПів та юридичних осіб для покращення благоустрою населених пунктів (техніка, кошти)

ФОП, юридичні особи

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Покращення рівня життя

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

                     

НАПРЯМ 4: Соціальна сфера

 

п.1 Підвищення рівня надання соціальних, адміністративних, комунальних та побутових послуг населенню

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

 

Всього

У тому числі

 

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

 

1. Капітальний ремонт та реконструкція адмінприміщення ЦНАПУ

Виконком сільської ради

Січень-грудень 2021-2022 р.р.

40,29179

 

Кошти державної субвенції

Підвищення рівня соціальних послуг

 

2. Запровадити надання побутових послуг на договірних засадах.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення умов проживання

3. Домогтися розширення об’ємів та видів надання послуг комунальним підприємством.

Викон –

ком сільської ради

 

Не потребує фінансування

Покращення рівня життя

4. Встановити контроль за тарифами на комунальні послуги.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня життя

5. Для забезпечення належного санітарного стану населених пунктів домогтися заключення договорів на вивіз твердих побутових відходів з усіма господарськими дворами та підприємствами громади. Виготовити проєкт на побудову стихійного сміттєзвалища.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Покращення умов проживання

6  Впровадити   енергозберігаючу технологію вуличного освітлення  на всій території ОТГ

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

 

Кошти спеціального фонду

Спонсорська допомога

Покращення умов проживання

 

7. Пропагувати та надавати допомогу мешканцям громади у впровадженні енергозберігаючих технологій при будівництві та реконструкції житлових будинків.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення умов проживання

8. Виготовлення проектно-кошторисної документації на: «Капітальний ремонт  дорожнього покриття по вул. Центральна в с. Вихля Радомишльського району, Житомирської області»

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

20,820

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

9. Капітальний ремонт  дорожнього покриття по вул. Осошнянська в с. Потіївка Радомишльського району, Житомирської області

Виконком сільської ради

Листопад – грудень 2019р., січень-грудень 2022 р.р.

1183,115

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

10. Виготовлення проектно-кошторисної документації на: «Капітальний ремонт  дорожнього покриття по вул. Шкільна в с. Моделів Радомишльського району, Житомирської області»

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

7,000

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

11. Виготовлення проектно-кошторисної документації на: «Капітальний ремонт  дорожнього покриття по вул. Шевченка на ділянці від вул.. Центральна до буд.№2 в с. Потіївка Радомишльського району, Житомирської області»

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

31,665

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

12. Виготовлення проектно-кошторисної документації на: «Капітальний ремонт  дорожнього покриття по вул. Шевченка на ділянці від буд.№192 до вул. Центральна в с. Потіївка Радомишльського району, Житомирської області»

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

33,747

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

13. Коригування проектно-кошторисної документації:  «Капітальний ремонт  дорожнього покриття по вул. Новоселківська в с. Новосілка Радомишльського району, Житомирської області»

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

-

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

14. Виготовлення проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт вуличного освітлення в с. Облітки Радомишльського району Житомирської області».

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

-

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

15. Виготовлення проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт вуличного освітлення в с. Дитинець Радоимшльського району Житомирської області».

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

-

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

16. Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул.. Бугайченка в с. Потіївка Радомишльського району, Житомирської області

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

775,367

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

17. Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул.. Жордочкіна в с. Потіївка Радомишльського району, Житомирської області

Виконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

1496,537

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

19. Виготовлення проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт водогінної мережі в с. Потіївка Радомишльського району Житомирської області».

Вииконком сільської ради

Січень – грудень 2022р.

-

Кошти державної субвенції

Покращення постачання води населенню громади

 

20. Вирішити питання щодо забезпечення населених пунктів питною водою

Вииконком сільської ради

На протязі року

 

Кошти місцевого бюджету та інші джерела фінансування

Постачання води населенню громади

 

21. Виготовлення проектно-кошторисної документації на: «Капітальний ремонт  дорожнього покриття с. Прибуток, с. Гришківка, с. Дітинець Радомишльського району, Житомирської області»

Вииконком сільської ради

На протязі року

 

Кошти державної субвенції

Покращення стану на дорогах вулиць населених пунктів

 

22. Виготовити документацію під кладовищами та передати з/д в постійне користування КП «Добробут-2021»

Виконком сільської ради

На протязі року

Кошти місцевого бюджету

Кошти державної субвенції

 

 

23.  Розробити детальний план території земельної ділянки в с. Потіївка між вул.. Чернівецькою та річкою Кручкою для створення парку

Виконком сільської ради

На протязі року

Кошти місцевого бюджету

 

Покращення благоустрою населеного пункту

 

24. Будівництво гаража на два автобуси для Потіївського ліцею за адресою: провулок Ю.П.Мілієнка, 4 с. Потіївка Радомишльського району, Житомирської області

Виконком сільської ради

На протязі року

Кошти місцевого бюджету

Кошти державної субвенції

Збереження технічного стану автобусів

 

                         

 

 

п.2: Соціальний захист населення

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

 

Всього

У тому числі

 

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

 

1. Забезпечити продуктивну роботу сільського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Викон –

ком сільської ради, відділ соціального захисту, соц.праців

ники

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Покращення рівня соціального захисту населення

 

2. Уточнити чисельність мешканців села, що потребують соціальної підтримки: дітей-сиріт, багатодітних сімей, одиноких престарілих, людей, що опинилися в кризових ситуаціях.

Викон –

ком сільської ради, відділ соціального захисту

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Покращення рівня соціального захисту населення

 

3. Розробити ефективну систему соціальної підтримки та адресної соціальної допомоги вищевказаним членам громади.

Викон –

ком сільської ради, відділ соціального захисту

Протягом року

 

 

Спонсорська допомога

Покращення рівня соціального захисту населення

 

4. Створити рівні соціальні можливості особам з особливими потребами та соціальним статусом – інвалідам, людям похилого віку, дітям-сиротам.

Викон –

ком сільської ради, відділ соціального захисту

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня соціального захисту населення

 

5. Залучити волонтерів до роботи у сфері надання соціальних послуг.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення рівня соціального захисту населення

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

п.3: Медичне обслуговування та охорона здоров’я

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

 

Всього

У тому числі

 

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

 

1. Домогтися покращення роботи лікарських амбулаторій, ФАПів, ФП з профілактики захворюваності серед мешканців громади. Більш активно пропагувати нетрадиційні методи лікування, народну медицину, здоровий спосіб життя.

Викон –

ком сільської ради, завідувач АЗПСМ

Протягом року

     Не потребує

    фінансування

Благодійні внески, спонсор

ська допомога

 

 

Підвищення рівня медичного обслуговування населення

2. Домогтися поновлення в лікарській амбулаторії діагностичної та лікувальної апаратури.   

       

Викон –

ком сільської ради, завідувач АЗПСМ

 

 

Протягом року

_

 

Кошти місцевого бюджету

 

Кошти державної субвенції

Покращення надання медичних послуг жителям громади

 

3. Сприяти розвитку системи приватних послуг у сфері охорони здоров’я та сімейних лікарів.

Викон –

ком сільської ради

Протягом року

Не потребує

фінансування

Благодійні внески, спонсор

ська доп.

Підвищення рівня медичного обслуговування населення

4. Провести фізкультурно-оздоровчі заходи, направлені на боротьбу із алкогольною, тютюновою та наркотичною залежністю.

Дирекція Потіївського ліцею, Гуто-Потіївська ЗОШ І-ІІ ст., відділ соціального захисту

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення здоров’я населення

5. Виготовлення проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт приміщення АЗПСМ в с. Потіївка Радомишльського району Житомирської області».

Виконком сільської ради

Січень-грудень 2022 року

-

Кошти державної субвенції

Покращення надання  медичних послуг населенню

5. Капітальний ремонт поліклініки АЗПСМ  в с.Потіївка

Завідувач поліклініки

Протягом року

Кошти державної субвенції

Покращення надання медичних послуг населенню

6. Ремонт приміщення Фапів в с.Облітки,  с.Заньки, с.Нова Буда, с.Гута-Потіївка, с.Моделів

ЗавФапів

Протягом року

Кошти місцевого бюджету

Покращення надання медичних послуг населенню

 7. Направити на навчання  та оплатити   навчання   випускників  шкіл    за спеціальністю  «сімейний лікар»

Виконком сільської ради

 

Кошти місцевого бюджету

Підвищення рівня медичного обслуговування населення

 8. Придбати житло для лікарів, які  прийдуть працювати в  територіальну громаду

Виконком сільської ради

Протягом року

Кошти місцевого бюджету

Підвищення рівня медичного обслуговування населення

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

                       

 

 

                  п.4:  Розвиток фізичноЇ культури та спорту

 

Перелік заходів

Вико-навці

Термін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

Всього

У тому числі

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

1. Забезпечити фінансову підтримку сільських  футбольних клубів.

ТОВ «Добри

ня», ТОВ «Агропо

лісся», інші ТОВ з усіх територій громади,ФОП, ПП

 

 

За рахунок перевиконання сільсько

го бюджету

Спонсорська допомога

Залучення молоді до спорту

2. Сприяти створенню та роботі спортивних секцій при школі (волейбол, мініфутбол, баскетбол, біг, спортивна гімнастика і т.п.).

Вчитель фіз.вих. Потіївського ліцею, Гуто-Потіївської ЗОШ І-ІІст.

 

 

Не потребує фінвнсування

Покращення фізичного виховання

3. Провести спортивні свята з нагоди Дня молоді та Дня Незалежності.

Директори Будинку культури                          

 

Не потребує фінвнсування

Залучення молоді до спорту

4. Будівництво мультифункціонального майданчику для занять ігровими видами спорту на території Потіївської сільської ради за адресою: вулиця Центральна, 31 с. Потіївка, Радомишльський район, Житомирська область

Виконком сільської ради

На протязі року

 

 

Кошти державної субвенції

Покращення фізичного виховання

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

                 

                                   

                                п.5:  Впровадження житлової політики

 

Перелік заходів

Вико-навці

Тер-мін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

Всього

У тому числі

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

1. Сприяти мешканцям громади у вирішенні питань з оформлення документів на житлові будинки та подальшого офрмлення власних земельних ділянок.

виконком сільської ради

 

Не потребує фінансування

Покращення житлових умов

2. Сприяти мешканцям громади у зміні цільового призначення землі під індивідуальне житлове будівництво.

виконком сільської ради

 

Не потребує фінансування

Покращення житлових умов

3. Впорядкувати існуючі квартали житлової забудови, домогтися їх благоустрою.

виконком сільської ради

На протязі року

 

 

 

Покращення житлових умов

4. Облаштування всіх будинків адресними табличками /закон «Про адресні таблички»/

Виконком сільськоїради

На протязі року

 

 

Кошти власників будинків

Дотримання правил благоустрою території ТГ

5. Впорядкувати нумерацію будинків на території громади

Виконком сільськоїради

На протязі року

Не потребує фінансування

Дотримання правил благоустрою території ТГ

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

 

п.6:  Забезпечення дотримання законності і правопорядку, прав і свобод громадян, безпечних умов проживання

 

Перелік заходів

Вико-навці

Тер-мін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

Всього

У тому числі

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

1. Забезпечити інформування мешканців громади щодо соціально-економічного стану населених пунктів, проблемних питань, виявлених негативних тенденцій, порушень дотримання законності і правопорядку на території громади.

виконком сільської ради

Протя

гом року

Не потребує фінансування

Забезпечення прозорості діяльності органів виконавчої влади

2.Протягом року провести схід села громади з вищевказаних питань.

виконком сільської ради

Протя

гом року

Не потребує фінансування

Забезпечення правопорядку на підвідомчій території

3. Запровадити звітні зустрічі депутатів, старост, сільського голови сільської ради з мешканцями відповідних округів з проблемних питань.

виконком сільської ради

Протя

гом року

Не потребує фінансування

Вирішення проблемних питань

4. Домогтися покращення роботи дільничого інспектора шляхом проведення подвірних обходів, роботи з підобліковими особами, особами схильними до правопорушень, молоддю сіл громади.

виконком сільської ради

Протя

гом року

Не потребує фінансування

Вирішення проблемних питань

5. Домогтися виконання мешканцями громади Закону України «Про благоустрій населених пунктів», «Правил благоустрою і утримання території сільської ради».

виконком сільської ради

Протя

гом року

 

 

 

Забезпечення правопорядку на підвідомчій території

6. Встановити відео нагляд по всій території громади

виконком сільської ради

Протя

гом року

 

Кошти місцевого бюдету

Спонсорські кошти

Забезпечення правопорядку на підвідомчій території

7.  Взяти участь у проєкті «Поліцейський офіцер громади»

виконком сільської ради

Протя

гом року

 

Кошти місцевого бюджету

 

Забезпечення правопорядку на підвідомчій території

8.  Створити пожежні водойми відкритого типу для вільного під’їзду пожежних машин

виконком сільської ради

Протя

гом року

 

 

 

Забезпечення протипожежної безпеки

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

 

НАПРЯМ 5: Охорона та збереження навколишнього природного середовища

 

                п.1  Розбудова системи водопостачання та водовідведення

 

Перелік заходів

Вико-навці

Тер-мін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

Всього

У тому числі

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

1. Виконати існуючий проєкт реконструкції шляхом модернізації станції знезалізнення води с.Потіївка.

 Виконком сільської ради

Протя

гом року

_

_

Спонсорська допомога

Покращення екологічного стану території

2. Розробити проектно-кошторисну документацію на водовідведення (каналізування).

Виконком сільської ради

Протя

гом року

_

_

Спонсорська допомога

Покращення навколишнього природного середовища

3.Виготовити містобудівну документацію ОТГ

Виконком сільської ради

Протягом року

 

10% власні кошти

80% Фонд регіонального розвитку

Покращення екологічного стану території

4. Виготовити проєктно-кошторисну документацію «Будівництво водогінної мережі в с. Потіївка Радомишльського району Житомирської області».

Виконком сільської ради

Протя

гом року

-

Кошти державної субвенції

 Покращення постачання води населенню громади

5. Капітальний ремонт скважин та водовідведення до житлових будинків по населених пунктах громади, які мають проблеми з водопостачанням

Виконком сільської ради

Протя

гом року

Кошти місцевого бюджету

Кошти державної субвенції

 Покращення постачання води населенню громади

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

               

 

 

п.2: Охорона довкілля

 

Перелік заходів

Вико-навці

Тер-мін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

Всього

У тому числі

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

1. Залучити школярів до роботи у гуртку „Юних екологів”.

Директори шкіл

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращити охорону довкілля

2. Провести учнівську конференцію з питань охорони навколишнього природного середовища.

Дироктори шкіл

 

Не потребує фінансування

Покращити охорону довкілля

3. Організувати загальносільські екологічні заходи - „Зелена толока”, «Посади своє дерево» і т.п.

Лісницт

во, виконком сільської ради, Потіївський ліцей, Гуто-Потіївська ЗОШ І-ІІст

 

Не потребує фінансування

Покращити охорону довкілля

4. Провести конкурси „Краща вулиця села” та „Двір зразкового порядку”.

виконком сільської ради

 

 

 

 

Покращити охорону довкілля

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

 

п.3: Управління побутовими відходами та розробка схем санітарної очистки населених пунктів громади

 

Перелік заходів

Вико-навці

Тер-мін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

Всього

У тому числі

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

1. Розробити схему санітарної очистки населених пунктів громади (обкошування бур'янів, дрібних кущів).

виконком сільської ради

Протягом року

 

 

Благодійні внески,спонсорська допомога

Покращення санітарного стану населених пунктів

2. Домогтися заключення з мешканцями сіл та підприємцями договорів на вивіз твердих побутових відходів.

виконком сільської ради

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення благоустрою населеного пункту

3. Домогтися дотримання фізичними та юридичними особами виконання вимог Закону України „Про благоустрій населених пунктів” та „Правил благоустрою і утримання території сільської ради”.

виконком сільської ради

Протя

гом року

Не потребує фінансування

Покращення благоустрою населеного пункту

4. Поточний ремонт огорожі кладовищ сіл ОТГ.

Виконком сільської ради

Протягом року

 

Власні надходження

 

Покращення благоустрою населеного пункту

5. Проведення громадських робіт в  с.Потіївка, с.Заньки, с.Облітки, с.Нова Буда, с.Гуто-Потіївка по цивільно-правовому договорі

Виконком сільської ради

Протягом року

 

Власні надходження

 

Покращення благоустрою населеного пункту

6. Провести роз’яснювальну роботу щодо поступового впровадження роздільного збирання побутових відходів.

виконком сільської ради

 

Не потребує фінансування

Покращення санітарного стану населених пунктів

7.Застосовувати заходи адміністративного впливу до порушників „Правил благоустрою і утримання території сільської ради.

виконком сільської ради, адмінко

місія сільської ради

 

Не потребує фінансування

Покращення благоустрою населеного пункту

8. Упорядкування сміттєзвалищ

виконком сільської ради

Протягом року

 

Кошти місцевого бюджету

 

Покращення санітарного стану населених пунктів

9. Закупити сміттєві баки

виконком сільської ради

Протягом року

 

Кошти місцевого бюджету

Інші джерела фінансування

Покращення санітарного стану населених пунктів

10. Придбати автомобіль для вивозу сміття

виконком сільської ради

Протягом року

 

Кошти місцевого бюджету

Інші джерела фінансування

Покращення санітарного стану населених пунктів

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

                       

 

п.4: Створення рекреаційних зон та озеленення населених пунктів громади

 

Перелік заходів

Вико-навці

Тер-мін виконання

Обсяги та джерела

фінансування

Очікуваний результат від реалізації заходу

Всього

У тому числі

Місце-вий

бюджет

Інші

джерела

фінансування

1. Створити відпочинкову зону навколо ставків.

Голова Потіївського УТМР Лукашенко Д.

Друге півріч

чя

-

-

Спонсорська допомога

 Покращення благоустрою населених пунктів

2. Провести озеленення території школи та дитячого садка.

Дирекція Потіївського  ліцею, Гуто-Потіївської ЗОШ І-ІІст. виконком сільської ради

Друге півріч

чя

 

 

 

Покращення благоустрою населених пунктів

3. Провести конкурси „Зелена вулиця села” та „Двір зразкового ландшафту”.

виконком сільської ради

 

 

 

 

Покращення благоустрою населених пунктів

4. Створити парк для відпочинку

Виконком сільської ради, приватні підприємці, аграрії

Протягом року

 

Кошти місцевого бюджету

Спонсорська допомога

Покращення благоустрою населених пунктів

5.  Облаштувати (прибрати) прибудинкові території

Населення громади

Протягом року

Не потребує фінансування

Покращення благоустрою населених пунктів

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сільський голова :   ____________________       / Марина ПЛЕЧКО