Із впровадженням Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС) стара система, яка всі 30 років незалежності України змушувала людину для звернення по соціальну допомогу від держави збирати численні довідки, вистоювати у чергах, а потім місяцями очікувати на рішення, відійде в минуле.

У старій системі людина приходить з пакетом паперових документів до виконавчого органу територіальної громади або ЦНАПу, де документи приймаються, скануються, перевіряються та вносяться до електронної системи. Потім інформація про людину декілька разів передається від однієї установи до іншої, завантажується у декілька не пов’язаних між собою електронних систем та звіряється з паперовими документами. В різних випадках це може бути до 5 органів влади.

По-новому, людина подає заяву до виконавчого органу територіальної громади або до Центру надання адміністративних послуг, або на портал Дія – як кому зручніше. Перевірка даних, визначення права на допомогу та формування виплатних документів відбувається в автоматичному режимі.

Тобто між людиною, що потребує допомоги, і державою зникають всі проміжні ланки – відбувається пряма електронна комунікація.

Довідково

У чотирьох територіальних управліннях соціального захисту населення (Білої Церкви, Коростеня, Житомира і Виплатного центру Житомирської обл.) та п’яти територіальних громадах (Фурсівська, Гребінківська, Ушомирська, Оліївська, Тетерівська) Київської та Житомирської областей вже успішно протестовані основні технології ЄІССС.