Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти які перебувають в складних життєвих обставинах, діти з особливими освітніми потребами та діти з інвалідністю зможуть отримувати якісні соціальні послуги та інклюзивну освіту за місцем їх проживання - у територіальній громаді.

Таке завдання визначають зміни до Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки (далі – Стратегія), ухвалених Урядом за ініціативи Міністерства соціальної політики України.

Одна з головних причин, через які батьки, що не позбавлені батьківських прав, віддають дітей до інтернатів, – неможливість отримати необхідні послуги у громадах через брак ресурсів та вузькопрофільних спеціалістів: психологів, реабілітологів, ерготерапевтів тощо. У загальноосвітніх і дошкільних навчальних закладах інклюзивною освітою охоплено менше 2 % дітей з інвалідністю.

В громаді запроваджено посаду фахівця із соціальної роботи. В обов’язки цього фахівця, крім іншого, входить з’ясування потреб сімей у необхідних послугах. Відтак громади зможуть отримувати інформацію про найбільш запитувані послуги, розвивати інфраструктуру та фінансувати їх надання, а діти, які потребують цих послуг, зможуть отримувати їх, знаходячись у сім’ї, а не в інтернаті.

До налагодження роботи нового механізму діючі спеціальні заклади загальної середньої освіти для дітей з порушенням зору, слуху, дітей зі складними порушеннями розвитку та інші вузькопрофільні заклади продовжать працювати у повному обсязі.

Одним із головних завдань Стратегії є повернення дітей, у тому числі, з особливими потребами, з інтернатів до сімей, але після того, як усі необхідні послуги діти зможуть отримувати за місцем проживання.

“Кожна дитина, повернута у сім’ю, або переведена до сімейних форм виховання, - наша велика перемога. Не дитина має йти за послугами до інтернату, а послуги йти за дитиною, до її домівки”, - наголосила Марина Лазебна.

Фото без опису